Pages

tisdag 7 februari 2006

Dagens tekniska trauma

Hade nästan glömt dagens trauma. Har haft mobilproblem idag igen. Förra veckan fickmessade den spjuvern min vän E inte mindre än 11 gånger på raken med tomma sms. E trodde snarast att det var en sexuell invit från någon när massvibrassionen satte igång i fickan. Antar att han blev besviken när han märkte att det bara var från mig och att sms:en inte innehöll minsta spår av porr.

Nåväl. Kunde bjuda på det då även om jag kände att jag kunde lägga mina små slantar på vettigare sysselsättningar. Händelsen ledde ju iaf till ett antal skratt och en halvengagerad diskussion rörande prostitution.

Men så hände det idag igen. Denna gången till min vän M och nu har jag börjat tröttna. Vet dock inte om aggressionerna ska riktas mot mig själv som alltid glömmer att trycka på knapplåset eller mot mobilen som saknar all form av vett och ranson. Det borde finnas en inbyggd spärr mot tomma sms. Åtminstone att ännu ett tryck behövs där man försäkrar att allt är i sin ordning. 15 sms hade kanske då kunnat förvandlas till 8 istället.

J är min räddande ängel. Hon informerade mig om automatiskt knapplås så nu ska inte den rackarns mobilen få härja mera. Nu är de roliga dagarna över för mobilens del, så det så!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här har eg inget med din mobil, som uppenbarligen lever sitt egna liv, att göra.. Undrar dock om den helt slumpmässigt valde sina "offer" *hoppas på nej* Anyway! Vill tilldela dagens ros till dig - min hjältinna! Nu blir säkert många nyfikna på vad anledningen kan tänkas vara, men de kan endast få en del av sanningen: för att du är ett hjärtegull! *hemlighetsfull o njuter i fulla drag*

myrkyr sa...

I detta fallet vet jag vem min anonyma beundrerska är iaf *ler* Och jag tackar henne för komplimangen.

Och M - sms fyller en viktig funktion oavsett om man vill ha sex med vederbörande eller ej, men jag tror allt du ska öva på att prata i telefon. Vad är det som får dig att känna sådan avsky för telefonsamtal? *nyfiken*

eric sa...

Denne mystiske E... vem kan han vara!?

(bara säkrar så att ingen fattar att det är jag)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase