Pages

tisdag 7 mars 2006

Årets julklapp?

Ibland överträffar verkligheten sig själv. Precis när jag trodde att människan hade uppfunnit allt värt att uppfinna så ser jag den på Netto – bananhängaren i vacker valnöt finish (Japp, särskrivningen i sig ger upphov till spekulationer.) med detaljer i krom.

Vem vill ha en? Jag förstår inte. The Slyna var med mig och påpekade att det säkert finns folk som ser det som ett litet konstverk i sig och visst, nog för att bananerna säkert är stiliga där de hänger, men det är ju definitivt ett ögonblickskonstverk med tanke på hur snabbt bananer blir bruna om de inte får ligga i en plastpåse. Och hur stiligt är det? Är ju det vackert banangula i kontrast med det valnötsbruna som är hela grejen! Det förstår ju säkert vem som med tillstymmelse till sinne för estetik.

Ett annat problem är ju att jag ständigt måste ha minst två bananer hemma. Eller ska jag spetsa min enda på den trubbiga kroken? Kommer det i så fall att anses som makaber konst?

Än så länge har jag inte varit med om att ha en olustkänsla i magen när jag traskar hem från affären med en klase bananer i påsen. Jag har aldrig oroligt funderat över vart jag ska göra av bananerna när jag kommer hem: ”Vart ska jag placera dem? Fruktskål känns så förlegat. Om man skulle hänga dem så de känner sig mer i sin naturliga miljö?!” Troligtvis kommer jag från och med idag ständigt förföljas av dessa tankar på att bananerna känns felplacerade där de ligger.

För att det inte ska råda några tvivel om användningsområdet står det ”banan” på en skylt på foten av hängaren. Det är bra. Och dåligt. Den otroliga kreativitet som behövdes för att komma på produkten begränsade i samma stund mina användningsmöjligheter. Vad händer om jag hänger annan frukt eller något helt annat som exempelvis ett par nycklar på kroken?! Troligtvis kommer total förvirring uppstå. ”Det står banan men det påminner mer om en nyckelknippa. Vad ska jag tro?!” Nåväl. Vi har ju lärt oss i skolan att vi kanske inte ska lite på våra sinnen alla gånger. Och uppenbarligen verkar inte alla vara vid sina sinnens fulla bruk…

Utnämner hur som prylen till årets julklapp - redan nu. Jag menar, vilket hem kommer att kännas harmoniskt utan denna måste-ha-pryl? Och till skampriset 39 kr. Skynda fynda! Köp minst en till alla du känner!

8 kommentarer:

Anonym sa...

haha den håller definitivt måttet, bloggen alltså, skratta massa, kändes nästan som jag återupplevde d fantastiska ögonblicket igen *dånar*

fick yttermera precis reda på den chockande biten information (lät fel på svenska) att min egen kära pojkvän har just en sådan undanstoppad bland gömmorna. han vart dock rätt kvick att påpeka att han fått den av ngn, inte köpt själv. av ngn anledning vet jag inte vad jag ska tro, uppenbarligen är detta en pryl vissa människor tycks anse vara ngt varje hem behöver

Johannka sa...

Det finns ju hängmattor för frukten också. Om jag inte missminner mig samma företag som har gjort såna här bananhängare tidigare. Kan det vara sagaform?

myrkyr sa...

Kära slyna - rota fram den illa kvickt ur Fs bråte och ge den till mig! Som du vet hade jag storslagna planer på en ny uppfinning med två bananhängare och ett kiwinät emellan. Dock verkar det ju som nån jävel har tänkt till före, enligt Casparia Sånt gör mig lack.

Och Ingels, bananfodral är galet mycket mer effektivt och behövligt än en hängare. Hade alltid banan med till skolan förut. När det var tid att äta var den dock alltid redan mosad och hela väskan stank banan. Har slutat käka banan nu och livnär mig uteslutande på godis och kaffe istället. Hade jag haft ett sånt där fodral hade jag kanske levt sundare. Om du köper ett fodral till mig kanske vi kan byta så du får hängaren? *hoppfull*

Anonym sa...

vad i himmelens namn ska du då m F:s hängare t? då har du juh likväl bara en, back to ruta ett m andra ord

myrkyr sa...

Ska ge den till Ingels i en eventuell bytesaffär. Hur najs som helst ju! Vet att F sa att jag bara fick låna - men va fan! Han kan ju få fodralet sen om jag tröttnar.

Nu hänger alltså allt på lite samarbete från Fs och Ingels sida. Är det för mycket begärt pojkar?!

myrkyr sa...

Är ju dessutom bättre med en hängare då om du ändå inte ska äta dem. Är där tänket om att ha dem som konstverk kommer in och som sagt, bara att karva bort skylten det står "banan" på annars.

God jaktlycka!

Anonym sa...

Ja,dessa bananfodral sä ja bara!! Ibland händer det att man sitter i kassan och expedierar vackert alla kunder som faktiskt går på dessa idéer! Första gången jag sålde en sådan såg jag inte Dole-märket och heller inte bananerna (som var kravet att köpa för att få fodralet för en billig peng) som kom sist i varuhögen. Där satt jag med denna i handen och tänkte i mitt stilla sinne, då det sista det såg ut som var ett bananfodral: "Herregud, har vi börjat sälja sånt här med - och i gult dessutom??? - SNACKA om att vi har brett sortiment i denna butiken!!". Fick lite panik då jag höll i den, sneglade upp mot kunden och kände hur hettan färgade mina kinder. Nåväl, mina misstankar dämpades när jag upptäckte bananerna... myrkyren, vill bara säga en sak efter denna långa utläggning: LYCKA till om du får ner en banan i det fodralet...

myrkyr sa...

Och du SA ingenting?! Vill ju ha sånt fodral ju men de är alltid så dyra... Är ju dessutom bra om det finns fler användningsområden som du antyder. *låter fantasin flöda*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase