Pages

torsdag 9 mars 2006

Skräckpropaganda

Idag fick jag ett sånt där massmejl igen. Från att tidigare fått skrockfulla kedjemejl får jag nu fler och fler skriva-på-listor och så sånt här (mejlet var det som står med gul bakgrund på länken. Läs kommentarerna också bitte innan ni börjar hyperventilera.).

Jag tycker det är synd och jag blir arg över att skräckpropaganda sprids för att göra människor än mer hysteriska än de redan är i en värld fylld med terrorister och sjuka fåglar och kor. Tycker dock också att det är synd att folk inte är mer källkritiska utan bara direkt klickar på skicka-till-alla-jag-känner-knappen utan att reflektera i hopp om att rädda några av sina vänner som brukar hänga på krogar som säkert besöks av en och annan galning som har som främsta mål för kvällen att våldta och göra dem barnlösa.

Och detta är inte menat som kritik till min vän som jag fick det av utan är bara en suck över mänskligheten – idag igen.

*suckar uppgivet*

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, jag har också lyckats få just ett sånt där mejl. jag reagerade också rätt negativt - ska man va rädd o sitta hemma o häcka nu???nä tänker int ja göra iallafall!!!
/ kram, Nadja

myrkyr sa...

Ja det är ju lite synd - speciellt i och med att drogen inte ens finns. Frågan är hur många som har gått på myten sedan den skapades 1999? Skönt att känna att man lärt sig lite av allt traggande om källkritik i skolan trots allt. *ler*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase