Pages

söndag 30 april 2006

Rapport från en svunnen kväll


Igår blev det dans och det behövdes. Kanske var det bara jag som inbillade mig, men det kändes som vi fångade en hel del personers uppmärksamhet då vi ohämmat dansade runt som tokar.

Och det var det värt.

En kille frågade mig ”Är du som hon?” och nickade mot L. Ingen av oss vet dock vad han menade med denna replik – troligtvis inte ens han själv. Jag ignorerade att svara vilket jag och L ångrade lite sen. Nu kommer vi istället gå grubblandes genom livet och klura efter vad han syftade på.

Jag drack helt lagom igår vilket har resulterat i att jag idag har varit välmående om än lite trött, men det är jag ju å andra sidan nästan jämt. Dagens fyllefynd igår blev en blommig mössa jag hittade på vägen hem i regnet. Den ligger nu och torkar i mitt badkar sedan igår. Jag kommer troligtvis aldrig att använda den, men jag tror heller ingen kommer att sakna den för den är galet ful.

6 kommentarer:

peu à peu sa...

Är du som hon?

Briljant. Han var ett geni!

Anonym sa...

"Är du som hon?" Jag har funderat hela dagen och natten och diskuterat med folk om vad det kan tänkas betyda... Ingen vet, och jag får INGEN ro!
Utan tvekan det som orsakat mest grubblerier, och då finns det ändå en del att välja ifrån, beteende och kommentarer inräknat! ;)

myrkyr sa...

P - ja visst, nästan all klokskap föds nog genom vinet, eller i denna killens fall genom en drink med sugrör som han gick och sprutade på folk med. Geni som sagt.

L - Detta kan bara innebära att vi måste dit igen och leta upp honom och fråga vad han egentligen menade. Jag ser ingen annan utväg - gör du?

Cel'Dara sa...

Får man inte se bild på mössan? *lite besviken*

Anonym sa...

Näe, det måste bara bli så. Och om han inte är där får vi gå dit igen, och igen och igen...

myrkyr sa...

C - Du ska få se bild på mössan så fort den är tvättad och klar. Kan tom få låna den om du är riktigt snäll ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase