Pages

fredag 28 april 2006

Självplågeri

Idag har jag ägnat mig åt självplågeri genom att titta på det samma. Fyran visade nämligen Jackass – the movie. Jag visste egentligen från början att det inte var något för mig och jag har undvikt att se den tidigare, men idag drabbades jag av tristess och såg den likväl.

Och där satt jag och mådde mest illa och förundrades över vad en del av mänskligheten skrattar åt. Visst log jag ibland och till och med skrattade till, men största delen av tiden var det bara hemskt och jag undrade: varför?

Ja, jag är oftast skadeglad och kan fnissa åt folk som råkar ramla, men de som bara äcklar sig och bland annat trycker upp en leksaksbil i röven är lite bortom mina humorgränser. Det som fascinerade mig var att de dock verkade ha galet roligt och störst portion lycka verkade infinna sig då någon annan spydde. Ja, jag säger då det.












4 kommentarer:

Fröken K sa...

den där filmen är nog bara till för när man har tråkigt. vad gällande min elräkning, så har jag egentligen inte datorn på så mycket. hade den på mer när jag bodde i sverige och det blev inte 1700 kr varje månad. jag är konfunderad. och nus ka jag åka och jobba min sista dag. ska bli skönt.

Visbollen sa...

Då är det bättre att du kollar på Care bears ju. Det finns ett gäng Care bears-avsnitt på Siba.
Låna en bil, hoppa in i den, vrid om nyckeln, lägg i ettan (och glöm inte frikoppla bara om det är en manuell låda), dra iväg, parkera, gå in i butiken, leta upp Care bears, gå till kassan, betala, gå ut ur affären, hoppa in i bilen, lägg i en växel igen, gasa, dra iväg, parkera, lämna tillbaka bilen (och glöm inte lämna nycklarna), på med tv:n och videon/dvd:n, kolla, skratta och låt Cheer bear heja på dig :)

myrkyr sa...

Äh Siba är galet långt bra och bra är de inte att jag ödslar pengar på de rackans björnarna.

peu à peu sa...

dina fyra ansiktsuttryck är klart mer underhållande än vad ett jackass-avsnitt någonsin kan vara!

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase