Pages

tisdag 25 juli 2006

Urval

I dagarna två har jag sorterat och gallrat bland mina tusentals foton. Jag har nämligen fått den stora äran att få ställa ut lite bilder snart och fast jag har vetat om det ett tag har tiden gått galet fort. Igår var L och N här och pekade på favoriter och idag fick stackars Z sitta med mig i det slutgiltiga kvalet och se mig pendla mellan att bortsortera nästan allt för att sedan gny över dem som liksom aldrig riktigt passade in.

Resultatet blev omkring tjugotvå bilder. Det definitiva avgörandet får ske när jag får se upphängningsstället. Ännu har jag några dagar på mig att klura på hur jag ska hänga upp dem och om jag ska ha något bakgrundspapper och annat viktigt. Svåra val. Tur jag har vänner som hjälper mig.

Hur som måste jag snart framkalla massor av bilder och sätta in dem i vackra album. Det får bli mitt höstpyssel vid sidan om att fota ännu mer.

Nu hoppas jag bara att allt blir som jag tänkt mig – det lilla jag nu har tänkt.

6 kommentarer:

Visbollen sa...

Skoj att du ska få ställa ut några bilder :) *mailar några kända fotografer och tipsar*
I Karlshamn eller?

Anders Marzi Tornblad sa...

Ska du ställa ut? Vad kul!!! Var nånstans?

myrkyr sa...

S - Ja men se, där dök en person ur det förflutna upp. Internetvärlden är mindre än man tror. Utställningen är i K-hamn på en kulturfestival. Så jag får se hur det går :-/

Anders Marzi Tornblad sa...

Jag har kommenterat nån gång förut - trodde att du förstod vem jag var då. :) Synd att det inte var Växjö du skulle ställa ut i. Karlshamn åker jag nästan aldrig till längre. Men lycka till!

deusexmach sa...

Kul att du ska ställa ut.
Vad blev det för bilder och finns det någonstans jag kan se dem?

myrkyr sa...

D - Tack :-) Har dem inte på nätet för tillfället men hojta när vi båda är inne på msn nån dag så ska jag ge dig en visning :-)Är långt ifrån lika duktig som du dock :-/

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase