Pages

söndag 18 februari 2007

Detektivarbete

Idag har jag lekt detektiv åt Aftonbladet. En kille ansåg sig ha hittat sin dubbelgångare i en tidning från 1992 och ville nu veta vem det är för att veta hur han kommer se ut om femton år.

Enligt mig är de dock inte speciellt lika, speciellt inte om killen från 1992 är den jag tror, nämligen Fredrik Beckman som spelade Theo i ”Barnens detektivbyrå” som jag ju råkade se de sista avsnitten av bara häromdagen.

Så jag skrev till reportern och informerade. Han tackade och lovade att gräva vidare. Tackar han mig inte personligen i tidningen blir jag tjurig. Fast jag är väl antagligen inte den enda som känner igen honom (för visst är det han Peu á peu?).

Och hur det går med uppsatsen i barn- och ungdomslitteratur? Som ni märker prioriterar jag annat just nu.

UPPDATERING: Ha! Jag hade rätt! Fick dock inget tack men likväl svar på vad Beckman gör nu för tiden och hur han ser ut...

5 kommentarer:

peu à peu sa...

Det är tveklöst vår mästerdetektiv, vilket sanslöst sammanträffande med vår retroresa i ditt vardagsrum.

Det är lite trevligt med diskret kommunikation via blogginlägg också tycker jag. Tack för referensen.

Och apropå stasi, du missade verkligen verkligen något ikväll. Det var det finaste, mest gripande, bästa, sorgliaste. I år. Alla år.

myrkyr sa...

PaP - Ja visst kom det lägligt? Tror iofs att jag ahde känt igen honom om ett halvår oxå. =)

Så pass? Går den mer eller det var bara igår?

peu à peu sa...

Jo det hade man kanske, jag vet inte, jag hade nog inte kopplat direkt egentligen, han såg lite annorlunda ut där i den där annonsen. Men han verkar ju ha blivit en rejäl torrboll den där Theo, är det inte så? Men det var ju fint att även min nyfikenhet om vad han egentligen gör nu för tiden så lägligt kunde stillas i och med den där artikeln. Han hade faktiskt nån liten roll i en film från 2001 har jag googlat fram, och hon som var Wilma verkar vara flitigt anlitad kostymassistent till många filmer. Hon som var Siri hittade jag i en artikel på aftonbladet där hon representerade en "vanlig människa på stan" i en artikel om hur det var att vara mamma. då var hon 25 och hade exakt samma frisyr som i filmen :-). Och lika söt var hon också.

peu à peu sa...

Och apropå "De andras liv" så tror jag att den går för sista gången ikväll tisdag. klockan 19. Ta chansen nu för hällvete! :-)

myrkyr sa...

PaP - Alltid spännande att få reda på vad gamla "kändisar" gör nu för tiden... Kul att du fått reda på om så många. Filmen fick dock vänta men den kommer väl på dvd om ett tag antar jag.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase