Pages

torsdag 15 februari 2007

Helgnöjen

Imorgon åker min trogna uppsatskompanjon Eric troligtvis på galej och återkommer inte förrän söndag, vilket innebär att jag inte måste ägna helgen åt uppsatsarbete (vilket vi i och för sig nog inte hade gjort ändå. I den bästa av världar borde jag stället ägna helgen åt att ta mig samman och äntligen göra det där avslutande arbetet i barn- och ungdomslitteraturskursen så jag med gott samvete kan börja titta mig omkring efter jobb sen.

Märk väl: i den bästa av världar. Och jag är rädd för att det inte är den jag lever i. Det är lätt att en helg bara försvinner i ett dis av stickning, sömn och diverse tv-program. Återstår helt enkelt att se.

3 kommentarer:

Matt sa...

Det går att diskutera vad som är mest meningsfullt mellan att skriva en akademisk uppsats och att sticka, eller bara sitta och glo för den delen.

eric sa...

mattias: Ja, det borde någon skriva en uppsats om.

myrkyr sa...

Kan bara hålla med er båda - fast på olika sätt. Den där uppsatsen får du nog skriva själv Eric. ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase