Pages

fredag 9 februari 2007

Livet och dess motgångar

Det här med livet är knepiga grejer. Detta är en vacker och tänkvärd förklaring på hur allt hänger samman:



Videon har sina poänger men jag har hittat en annan som jag kan relatera till desto mer. Som ni vet går livet emot mig då och då och nu äntligen har jag hittat en video som visar på samtliga av de steg jag genomgår vid varje motgång i mitt liv.



Som nu när tv:n gick sönder ett tag:

Förnekelse
Först trodde jag bara att det var någon ”cool” effekt i tv-programmet. När det sedan kvarstod tog jag för givet att det var något högst tillfälligt som skulle försvinna bara jag stängde av och på igen.

Ilska
När jag insåg att så inte var fallet blev jag galen. Det är nog detta steg som oftast varar längst. Och den evigt återkommande frågan: Varför just jag?!

Förhandling
Inte riktigt min grej så detta brukar jag inte ägna mig åt så länge. Hänger dock lite ihop med förra stegets ”varför just jag”-tänkandet – det är här karmatankarna slår till.

Depression
Tror jag egentligen pendlar mellan ilska och depression snarare än tar dem i turordning. ”Varför just jag?” hänger dock kvar.

Acceptans
Tankar som ”jo, men det är nog rätt ok utan tv också. Jag får ju massor av tid över till annat.” etc dyker upp. Inte för att det stämmer utan snarare som ett sätt att undslippa depressionen.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase