Pages

onsdag 21 februari 2007

På grönbete

Idag har jag roat mig med att skaffa mig ett nytt virusskydd. Mitt gamla hade slutat gälla och därför inte uppdaterats de senaste månaderna och mest bara krånglat.

Så jag låter det nya programmet köra igenom hela datorn och får SEXHUNDRATJUGOÅTTA träffar varav omkring 550 var trojanska hästar. Resten var maskar, misstänkta filer, bakdörrar och en säkerhetsrisk.

Så här sitter jag med världens största hästranch och bara gapar. Inte så konstigt att datorn har varit lite seg på sistone. Nu har jag föst in allihopa i hagen (dvs karantänen) och hoppas att de håller sig där. Jag vet inte riktigt vad allt det där är och vad det har gjort med min dator och varför det sätts i karantän istället för att bara försvinna, men men. Uppdraget är slutfört – tills vidare.

2 kommentarer:

Fröken K sa...

jag har också trojanska hästar, och det verkar inte som om de försvinner heller. har provar lite antivirusprogram, men de ploppar upp hela tiden ändå. om du kommer på nåt sätt att tämja hästjävlarna och få dem att springa bort så tipsa mig med. ;)

myrkyr sa...

FK - Lovar att meddela och hoppas du gör det samma. =)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase