Pages

lördag 28 april 2007

Det här med CVn

Idag hittade jag en småfnissig lista över vad galna amerikaner har skrivit i sina CV:n.

Okej, jag förstår att de inte fick jobben (även om det ju inte framgår vad det var för jobb. Några av sakerna kanske, mot förmodan, trots allt var befogade att skriva.). Saken är dock den att jag inte har skrivit något ens på gränsen av så här galet och likväl har jag inget jobb. Finns i och för sig några eventuella förklaringar:

1 : Det är galenskaper de vill ha på landets bibliotek. Jag var således inte tillräckligt galen och uppseendeväckande i mitt.
2: Jag har ju trots allt bara sökt ett jobb hittills.

3 kommentarer:

Teddan sa...

CV:n är ett otyg...speciellt när man inte har något vettigt att fylla dem med:(

Fast det kanske är bättre att inte ha något att skriva än att göra som de i artikeln gjorde?;)

Johannka sa...

Jag jobbar som krokimodell .. Jag jobbar jättebra naken!

Lycka till med jobben, sök fler så går det nog! Men uppsatsen ska ju bli klar först också. Puh.

myrkyr sa...

T - *skrattar* Jo det är nog bättre med ett tomt CV än många av de exemplen...

J - Precis! Utan kontexten blir det säkert galnare än det kanske var, som vanligt. Fast det är en hel del av dem som det är är svårt att hitta någon "naturlig" förklaring till. ;)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase