Pages

tisdag 3 april 2007

Nystart

Datorn har trilskats ett tag nu och det är dags för omformatering. Enda kvarvarande alternativet verkar det som.

Och jag bävar.

Det är alltid något man glömmer att backuppa och som jag sedan får sitta och förbanna mig över att jag missat. Eller program som inte funkar att ominstallera. Eller virusprogram som krabbar.

Dagen till ära är jag dock optimist: bättre att planerat omformatera än att sitta och gråta över en kraschad dator där allt har gått förlorat.

Så ett djupt andetag - inatt eller imorgon är det dags. Försvinner jag ett tag vet ni varför.

3 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Lycka till! Jag håller tummarna och stortårna.
Jag har ju som du vet ny hårddisk, men inte hjälpte det mkt. Visserligen hänger inte datorn sig längre (ännu så länge åtminstone) men den är fortarande svårstartad. Ytterst märkligt.. Vi får nog uppsöka datordoktor snart är jag rädd. :-/

Matt sa...

Det finns två typer av hårddiskar, dom som har kraschat och dom som kommer att krascha.

Lycka till!

myrkyr sa...

C - usch då. :/ Är ju säkert något annat då som sagt. Hoppas det inte är alltför allvarligt (och dyrt).

ML - Du glömmer den tredje typen som nog är de vanligaste: hårdiskar som har kraschat och inom en ganska snar framtid kommer att krascha igen. :/ Min har alltid en tendens att bli "sjuk" på våren. Märkligt.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase