Pages

onsdag 26 mars 2008

återseende

Nästan hela påsken har jag haft fina vännen Eric på besök. Han är praktiskt taget nylevererad från Japan där han har varit i ett halvår. Med sig hade han inte mindre än tre muminpresenter vilket gjorde mitt välkomnande ännu hjärtligare. Att muta mig med finfina gåvor är aldrig fel.

Vi har ägnat dagarna åt att göra samma saker som vi alltid brukar göra när vi ses: köpa pizza på vanliga stället (och glömma att vika av vid en väg så vi får gå omväg), pussla i köket medan vi lyssnar på Hit FM Gold, prata tv-spel och film samt gå obligatoriska rundan till affären (bra att passa på när man får bärhjälp hem).

Det enda som rubbade cirklarna var ett betydligt mindre kaffeintag än vanligt samt toktidiga Svensson-mornar istället för att vaka över pusslet hela natten. Och så vetskapen om att det inte är en nästan-varje-helg-grej utan att det faktiskt kommer vara ett tag tills jag ser honom igen. Så nu får jag se till att hitta ett jobb till honom i närheten så vi kan återgå till de trevliga rutinerna. Jag tror det är bäst för alla.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase