Pages

tisdag 15 mars 2011

lägesrapport

Det var sjukt länge sedan jag bloggade. Om någon, mot förmodan, undrar vad jag har pysslat med istället kommer här en liten lista:

  • spelat kopiösa mängder Sims3.
  • fyllt 30 och blivit rejält gråhårig (i alla fall enligt några storögda och - framförallt - skarpögda elever).
  • klippt mig, inte blivit helt nöjd och några dagar senare fått erbjudande om en gratis make over. Meant to be, uppenbarligen.
  • läst, läst och läst. Exakt vad hittas här
  • vunnit en bok, väntat på den i evigheter och nu insett att posten uppenbarligen har slarvat bort den på vägen.
  • varit ute och småsprungit och försöker komma in i någon form av motionsrutin igen. Går så där.
  • fått lite, lite vårkänsla. 
  • mest suttit inne i tv-soffan med datorn i knät.
  • jobbat på tok för hårt och tagit mig vatten över huvudet genom att hålla igång sex läsgrupper samtidigt.
  • tänkt på bloggen nästan dagligen och haft lite prestationsångest.

Nu hoppas jag på gullvivor, fågelkvitter (dock inte för tidigt på morgonen), massor med energi, baske mig. Jag misstänker att det är sånt som får mig att blogga lite mer frekvent.

3 kommentarer:

peu à peu sa...

Oj, här har man inte kollat till din blogg på ett halvår och så råkar man snubbla in precis efter en uppdatering!

Fint att se att du lever. Jag lever också, ifall du undrar. Fast jag lever lite mindre än jag gjorde förut (Per Gessle-citat). Den där energin vill jag åt, baske mig.

Ta hand om dig! /H

myrkyr sa...

P - Ja här händer det grejer, iaf då och då. Och bra att vi lever, både du och jag. =)

Fröken K sa...

Hej! Det var alltför länge sedan! Inte visste jag att du bloggade fortfarande. Så himla trevligt.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase