Pages

tisdag 14 mars 2006

Tvättgnäll

Jag har en ljuv romantisk bild av vita lakan med vindrörelse i, gärna i motljus i ett öppet landskap. Har dock insett att jag egentligen bara har sett det på film och att film, som vanligt, inte har något som helst med min krassa vardag att göra. Att hänga lakan själv i ett halvsunkigt torkrum i en källare i Växjö är alls inte något som komponeras bäst med ljuv stråkmusik. Det skär sig nämligen till mina smågruffande läten.

Idag var det tvättdag, vilket mycket sällan är kul och idag var det lite värre än vanligt. När jag yrvaket stapplade ner i förmiddags märkte jag att den som tvättat före mig hade bemödat sig med att tvätta julgransmattan alternativt sin skogsmulledräkt då tvättmaskinen innehöll ett stort gäng barr och några barkbitar. Kan bli trött och tjurig för mindre. Får väl sätta upp en sån där lagom hotfull lapp som brukar vara brukligt i tvättstugesammanhang: ”Ge fan i att proppa tvättmaskinen full med barr och bark!” Vet bara inte vad jag ska ha för lagom anonym signatur.

Nu ser jag fram emot att få vakna med jämna mellanrum av barr som sticks. Antar nämligen att några av dem har smugit sig med i de tvättade sängkläderna. Jag får nog bädda med andra lakan i sängen och spara dessa till övernattningsgäster…

4 kommentarer:

Anonym sa...

tack för varningen

myrkyr sa...

Gäller ju självklart inte dig. Som du vet har ju du och E era egna påsar med egna lakan och i dem finns inte minsta lilla barr sålänge ni själva inte har öst ner några. Barrlakanen får jag spara till någon mindre betydelsefull.

Anonym sa...

Jag känner att jag ligger i riskzonen... men om jag lockar med en nyinköpt extrasäng + nytt täcke & kuddar tills du kommer hit, så kanske jag med slipper barren... ;o)

myrkyr sa...

Men kära Rebecka! Alla som läser min blogg är givetvis utanför riskzonen. Det var därför jag kunde skriva om det här. Har gott om sängkläder så barrlakanen kan jag spara länge läge tills rätt person råkar dyka upp. Sen är det väl säkert inte ens något barr kvar i dem men jag tänker inte chansa.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase