Pages

tisdag 11 april 2006

Andra dagen på mitt nya liv

Mitt nya liv började som bekant igår. Idag gick allt käpprakt åt helvete – och då menar jag verkligen allt.

Detta har hänt:

  • Jag försov mig och kom ur fas.
  • Jag insåg att jag hade gett bort min enda cykelkarta (trodde jag hade en till men mina övriga två kartor var bara vanliga tråkkartor utan markerade cykelvägar) och fick därför lägga en timmes tänkt pluggtid på att leta kartor och jämföra för att hitta bästa möjliga cykelväg.
  • Precis när jag skulle cykla kollar jag upp boken igen som var cykelturens mål och ser till min förskräckelse att boken har lyckats bli utlånad – fast biblioteket ännu inte öppnat. Någon infiltrerar uppenbarligen och knäcker mig – mer eller mindre medvetet.
  • Jag gnäller inför M som också haft en dålig pluggdag och vi bestämmer oss för att skita i alla måsten och åka till IKEA istället. Var ju i sig positivt men inte ur pluggsynpunkt. *småskäms*
  • Kortfattat samarbetar inga bussar och bilar och allt blir krångligare än beräknat och vi kommer inte iväg förrän ganska sent och känner mer stress än ro.
  • Jag tvingas i denna veva även ljuga för Ms mamma (som jag tidigare aldrig träffat) och säga att jag vet hur man mäter lufttryck i bildäck för jag insåg att ett nej skulle innebära ytterligare försening. Svarade henne med ”Jag styr upp det.” och svalde hårt.
  • Vi kör inom en filial till Älmhult för att få tag i bokhelvetet och möter Sveriges otrevligaste bibliotekarie som utan tvekan uppfyllde alla fördomar om snäsiga bibliotekarier som möjligtvis kan finnas. Hon förstörde all möjlighet till vidare glatt humör hos oss och nej, boken var givetvis försvunnen – troligtvis snodd. Varför någon nu vill sno den tråkboken.
  • De hade byggt om IKEA och vi hittade inte det vi skulle och fick gå tillbaka hela tiden och blev därför tröttare än vad vi hade behövt bli.
  • När vi skulle tanka på hemvägen och samtidigt ”styra upp” lufttrycket fanns det inte ens nåt sånt skåp med sådana doningar i. Kanske i och för sig tur med tanke på att jag inte är helt säker på hur man gör.

Och nu ska jag sluta gnälla. Allt kunde ha blivit mycket värre – men också betydligt bättre. Jag kom ju hem välbehållen och med en hel kasse trevligheter.

Hoppas dock på att mitt nya liv betyder medgång med varannan-dags-intervall. Betyder i så fall en strålande dag imorgon full av medgång och pluggiver.

Väntar med spänning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag hejar på dig. Go Sandra, go Sandra! Och nu är även madrassen inhandlad (från IKEA i måndags) så om du har lust att fly från skoleländet ett tag i maj eller så, så är du hemskt välkommen till mig... jag lovar att jag ska försöka vara piggare och gladare än senast vi sågs. Jag har blivit så indoktrinerad. Jag är i Jämjö och avprogrammerar lite tråkigheter nu över påsk. Kram!

Visbollen sa...

Hejar på dig också! *gör de där armrörelserna som publiken gör i Ricki Lake och sjunger likt Rebecka "Go Sandra"*
Du verkar ha haft en heldag med allehanda småäventyr. Lufttryck i däcken är inte så svårt. Det är en fråga om känsla bara hehe *skrattar åt uttrycket "styra upp lufttrycket"* *klappar på*

myrkyr sa...

Rebecka - tack för inbjudan! Behöver komma iväg så räkna med mig nu snart! Får se när det kan passa oss båda.

Visbollen - Kände det samma att det ju inte kan vara så svårt, men tro mig, allt kan gå fel - speciellt en dag som denna.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase