Pages

måndag 10 april 2006

Första dagen på mitt nya liv

Idag har flitets lampa lyst i form av en värmande vårsol. Var duktig och tog mig till skolan och arbetade fokuserat tills jag blev klar. Jag hade tur och allt flöt på bra så jag behövde bara ta mig igenom två småsvackor och inte allt för många frestelser att göra annat. L var en mycket bra pluggkompis – nu är det bevisat att jag faktiskt kan fokusera även med andra och få massor gjort. Bådar gott.

Tog massor av kort idag men det roligaste var nog bilden på flugan som pausade en stund i Ls hår. Tycker hon ska se det som en komplimang. Antagligen landade den på henne istället för på mig på grund av att hon stod i solen och för hon har så fina blonda lockar. Flugan viste säkert att det blev snyggare kontrast så och den var säkert sugen på att göra fotomodellsdebut.


Nu gäller det hur som att hålla pluggivern uppe. Skulle ha renskrivit hela kvällen men har istället pratat med folk på msn och i telefon men som vi alla vet är ju nätverkande a och o i biblioteksyrket så jag kan ju faktiskt se det som en form av studier också. Dessutom berörde ett av telefonsamtalen lite hastigt nästa uppgifts disposition så det så.

Ett enda samtal innehöll alla dessa känslouttryck och en hel del till. Antingen är jag en människa med riklig mimik eller var det ett ganska långt samtal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den var snälla kommentarer angående flugans pausande, snällare än när du tog kortet: "det är för att du luktar" följt av ett rått Sandra-skratt.

Jaja, dagen blev lyckad och vi fick mycket gjort och kan med rätta känna oss stolta veckan ut! Nu dröjer det länge innan man behöver plugga duktigt igen (hehe)

myrkyr sa...

*skrattar* Är skönt att du inte hymlar med min kärleksfullhet mot dig kära L. Fast du kanske minns att jag fyllde i med "honung alltså". Men som du vet har jag bara två skratt - det ondskefulla och det självgoda.

Och tack än en gång! Detta får vi göra om osv - nästa vecka nån gång vill säga. ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase