Pages

torsdag 20 april 2006

Orsak och verkan

Idag fick jag lite böcker från adlibris,
vilket ledde till att jag märkte att min diskett som jag har alla mina böcker inlagda på inte gick att finna,
vilket ledde till att jag insåg att jag måste städa,
vilket ledde till att jag städade (läs letade diskett och röjde på vägen) lite istället för att plugga,
vilket har lett till att jag nu sitter med en krypande ångest och inser att mitt tänkta schema har spruckit med råge.
Fan.

Nåväl. Böckerna finns på hårddisken också och nu står 1177 titlar i mina bokhyllor plus minus några enstaka (utlånade samt några jag säkert glömt att lägga in).

När jag nu ska hinna läsa dem.

4 kommentarer:

Visbollen sa...

Javisst du ser, det blev en blågg idag med ju. skönt att det finns fler som har samma problem när det gäller tiden att kunna hinna med att läsa alla böcker som står och skriker på att bli lästa. Ser fram emot att få mina böcker katalogiserade av dig i en tjusig databas :) Skivorna skulle också behöva skrivas in förresten (särskilt dansbandsvinylerna).

eric sa...

föredrar personligen oftast orsak än verkan. orsak påmnner mig om orsa spelmän, vilka jag inbillar mig är sanslöst underhållande, medan verkan påminner mig om värk, och det gör ju ingen männska glad utom masochisterna.

Sådeså.

Visbollen sa...

Tro mig Eric, Orsa spelemän ÄR väldans underhållande. Särskilt när de går in i sina medleys och weilar. Finns inget som kan slå detta skådespel, inte ens delfinerna på Kolmården :)

myrkyr sa...

Skådespel?! Vad menar du, bäste visboll, med skådespel? Är väl på sant och inget tillgjort agerande - väl?

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase