Pages

torsdag 6 april 2006

Påskpynt

Snart är det påsk. Till skillnad från andra associerar jag dock det inte främst med påskägg och en och annan förrymd hare utan det första jag tänker på är lajv. Till och från har jag lajvat och egentligen höll jag ju inte på så länge att det hann bli tradition men å andra sidan har jag lajvat fler påskaftnar än jag ätit ägg. Det var ett tag sedan sist hur som och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill tillbaka eller ej. Saknar lajvvisorna på värdshuset men kan helt klart leva utan kylan när man vaknade med slocknad kamin.
Det mest tragiska är alla roliga kläder som nu bara hänger. Det är sällan jag ges tillfälle att skruda på mig adelsklänningar eller rövarmundering och vadmalsmanteln känns tyvärr lite besvärlig att cykla i till skolan. Så jag kanske återvänder – eller använder mina talanger och kläder i något historiskt Dacke-drama som verkar vara på gång… *hintar till den som känner sig träffad*

7 kommentarer:

Visbollen sa...

Jodå här skriver man manus till den kommande kassasuccén :) Mycket bra att du redan har kläderna klara. Ska söka lite sponsorer också. Beskvibagarnas fackförening ska jag höra med bland annat :)

myrkyr sa...

Äh, får jag inte nya kläder?! Ska jag vara adel kan jag ju knappast kuta runt i samma klänning hela filmen, verkar ju ytterst märkligt. Och ska du dessutom muta mig med beskvier lär det behövas klänningar i lite olika storlekar oxå är jag rädd...

Anonym sa...

Jag tycker att du ser ut som en stumfilmskvinna!!! Var är Rudolph Valentino???

Undrar
The Catcher In The Rye

Visbollen sa...

hmmmmmm jag har förresten en likadan kista som är i bakgrunden *tillhör kategorin onödigt vetande kanske men den är väldigt bra att ha vinylplattor i* *spinner vidare på filmen*

myrkyr sa...

The Catcher In The Rye - Jag undrar oxå vart han har tagit vägen. Du kanske kan skymta sökandet i min blick på bilden? Vet i och för sig inte hur länge en stum karl hade roat mig.

Anonym sa...

Jag har hört att många män önskar att deras kvinnor vore stumma!?
Är det så?

The Catcher In The Rye

myrkyr sa...

The Catcher In The Rye - Tror personligen att det finns människor av båda könen som drömmer om en tystare partner men det handlar mest om deras egna oförmåga att lyssna alternativt oförmåga att finna en partner som har något vettigt att förmedla.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase