Pages

fredag 9 juni 2006

Campingliv del 1

Vissa människor fascinerar mig – som exempelvis tysken som campar runt i sin lilla husvagn med jätteparabol körandes en galet gammal blå traktor utan hytt. På husvagnsväggen har han satt upp en Sverigekarta där han ska pricka vart han varit.

Hur kommer man på en sån idé, att ge sig iväg vind för våg på traktorn? Vem är han?

Varför gör inte fler sånt? Kanske är en av anledningarna att traktorn givetvis brakade samman och började läcka bensin vilket fick tysken att rusa omkring med hinkar i båda händerna och skrika märkliga ord på tyska. Sånt är spännande – i alla fall så länge man är utanför och bara får iaktta och förundras.

Nu har han dragit vidare och jag hoppas att han får uppehållsväder så han slipper bli blöt medan han kör traktor genom Sverige. Jag vill ju inte att en man med så storslagna planer ska stoppas av sådana skitsaker som lite regn eller motorbesvär.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att det funkar att blogga igen :)

deusexmach sa...

Jag tycker det låter som en innovatör. Traktorsemester i sverige kan mycket väl bli den nya flugan i tyskland. Man hinner ju se mycket om man ska plöja hela sverigekartan(häpp). Snygg traktor och snygg husvagn...den enda frågan jag kan komma på är: Varför inte?

eric sa...

Ovanstående: inoovatör? nja. påminner lite om filmen "the straight story". men jag gillar idén ^_^

Och en liten ursäkt för att jag inte bloggat. har varit mycket fotboll ^^''

Visbollen sa...

Ska hålla utkik efter den galne tysken om han tuffar hit till ön :P Ska ta autografen och fråga om man får följa med på hans roadtrip i så fall.

myrkyr sa...

M - ja visst är det?! Var ju lite svettigt ett tag där. Kommer ta ett tag för mig att komma över att en-om-dagen är bruten, även om det ju faktiskt inte var mitt fel. Alla borde verkligen få veta hur mycket jag kämpade för att lägga ut bloggen. Bara du som vet ju.

D - Skulle jag göra det samma hade jag iaf valt en traktor med tak. Varför inte? Pga regnrisken blir mitt svar, samt att det går långsamt och man stoppar all annan trafik. Annars är det bara bra och roligt. Bättre än cykelsemester med tre småbarn iaf (vilket anlände från Österrike igår).

E - Den andre som nämner den filmen i sammanhanget... Ska kollas upp. Och ja, jag började undra om du svikit bloggen helt....

V - Gör så. Han lär ju dyka upp om nån vecka om traktorn håller och han gasar lite.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase