Pages

måndag 7 augusti 2006

Spontan (?) kreativitet

Tyskar slutar aldrig att fascinera mig. Ni minns väl traktormannen? Nu har en ny tysk slagit mig med häpnad. På berghällarna vid campingen har han staplat sten i mängder. Trodde först att han hade använt lim men allt är uppkilat med småsten.


Jag blir glad av sånt här. Kan inte låta bli att förundras och undra hur han tänker. ”Jaha, då var jag på semester i Sverige. Fan vad raslös jag känner mig. Om jag skulle gå och stapla lite sten kanske?”

Ska fotografera ur alla vinklar och vrån imorgon. Om de står kvar.

För övrig måste jag tipsa om Erics underbara djupdykning i tomaternas okända liv. Sällan har jag lärt mig så mycket i kombination med skratt.

5 kommentarer:

Håkan sa...

Den där tysken har nog också varit ibland bergen längre upp i Norge för där fanns också en del sådana här konstverk.

eric sa...

Tack för reklamen :)

och om du gillar stenbalansering kan jag rekommendera http://www.zeronews-fr.com/flash/balancing-point.php

Smått hypnotisk.

Anders Marzi Tornblad sa...

Det finns små små stenstaplar längs hela E4:an - åtminstone mellan Ljungby och Helsingborg. Kan inte låta bli att kika på dem varje gång jag är på väg till eller från Skåne.

myrkyr sa...

H - Ska se om jag kan luska ut om det är han.

E - Så lite så. Är du värd. Skrattade tillräckligt för några dagar framåt över din text. Imponerande video. Funderar om det var den tekniken han oxå använde - isf förstår jag om det gick snabbt ;-)

SMA - Där ser man. Kör aldrig där. Undrar om det månne är samma tysk?

myrkyr sa...

Tysken bor där typ 2-3 veckor till och håller på mest hela tiden så medan han är där lär det inte bli färre iaf. Ska själv fota där mer nån dag. Kanske tillsammans?

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase