Pages

söndag 20 augusti 2006

Städning pågår

Bara för att jag viger denna vecka mer eller mindre uteslutande åt städning får ingen tro att jag njuter av det. Eventuellt kan jag medge att resultatet är hyfsat behagligt (de timmar det där nystädade nu varar) men resan dit är inte ens lite rolig. Ett stort bevis på att jag fortfarande inte har blivit städtokig är att jag i morse snoozade längre än vanligt. I inte mindre än två och en halv timme, allt på grund av att jag viste vad som väntade mig idag: slutklämmen på köket och hela badrummet. Som alla som har snoozat för länge vet, är resultatet inte en utvilad kropp och ett glatt sinne utan endast ett huvud fullt av huvudvärk, en aningens yrsel och en stor mängd ångest över att ha slösat bort halva dagen på tiominutersdrömmar utan sammanhang.

Imorgon är det dags för nästa rum. Jag har ännu inte bestämt om det blir vardagsrum eller sovrum. Troligtvis blir det hallen, med tanke på att jag får besök och därför inte har så mycket tid, samt att det här med städning nog får vila ett tag så jag slipper känna mig helt vanvettig och olik mig själv.

3 kommentarer:

eric sa...

Själv ställer jag klockan på tio varje morgon och stiger upp punktligt!

(anledningen är att mitt Nintendo DS har en alarmfunktion. Rätt bra stimulans att trycka på alarmknappen och genast ha ett startat tv-spel i händerna ^_^)

Anonym sa...

Det är en myt att snoozande skulle ge negativa konsekvenser. Det är själva vanan att stiga upp fastän man borde sova som är skadlig. Sådeså.

myrkyr sa...

E - Måste oxå ha sån! Kostnad? Helt klart värt att tänka över.

H - Där sa du något klokt. Måste börja lyssna mer på dig. Sådeså.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase