Pages

torsdag 26 oktober 2006

Angående frysning

Marshmallows går att frysa, precis som sega råttor. Klipp isär dem.

Vispad grädde läggs på bakplåt och fryses och därefter i plastpåse.

Farinsocker går utmärkt att frysa och blir inte hårt efteråt.

Potatischips går att frysa
.*

Är det BARA jag som anser att även om det går, så är det saker som är tokonödiga att frysa in? ”Nämen det blev en näve chips kvar och filmen är slut! Bäst att frysa in till nästa fredag”, liksom. Och det där med att frysa in vispad grädde verkade besvärligt. Hur får jag in en hel bakplåt i frysen?! Går väl i och för sig lätt om man har en sådan där stor husmoderlig frys som man kan få ner en hel ko i förstås, men i mitt lilla frysfack blir det onödigt meckigt.

Eller är det bara jag som är glupsk och äter tills det är slut alternativt äter fast det är lite gammalt. Som med förra årets pepparkakor som åkte fram på fikan idag, ofrysta och en aningens mjuka. Jag får se hur många av mina gäster som lever imorgon. Bävar.


* Samtliga från Goda råd för alla av Nina Yunkers. Några tips sedan förr hittar du här.

Och ja, inlägget är efter dödslinje men det är bloggers fel och inte mitt. Hade jag fått bestämma hade detta varit publicerat redan vid elva.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase