Pages

söndag 28 januari 2007

Irriterande 95:a

Jag vet att meningen med reklamen ÄR att få mig irriterad och nyfiken och att jag bara är lättmanipulerad, men är det ingen mer än jag som irriterar mig på den där 95an som finns överallt just nu? Den förföljer mig på reklampelare, i tidningar och nu även på nätet där jag åtminstone fick beskedet att jag om två dygn och någon timme får reda på svaret.

Men är det ingen som vet redan nu? Eller åtminstone har en gissning?

UPPDATERING: Nu vet jag! Redan sju timmar tidigare än de själva hade hoppats på. Tack Aftonbaldet för stillad nyfikenhet.

6 kommentarer:

peu à peu sa...

Initierad gissning: Det är SJ:s reklam, de introducerar biljettlöst resande och någon form av förmånligt resande för just 95 kronor.

Men slå mej inte om detta var helt fel :-)

Anders Marzi Tornblad sa...

Jag tror på textilindustrin! "Tvätta din vittvätt i 95 grader. Köp sedan mer kläder!"

myrkyr sa...

PAP och SMA - Båda låter troliga. Hatar reklam jag inte fattar. :-/ Jaja. Mindre än ett dygn till avslöjandet - hoppas jag, så jag kan släppa det sen.

eric sa...

Synd att inte 05 är ett primtal. Annars hade jag gissat på att det var reklam för ett primtal.

eric sa...

95 menar jag.
dum nolla.

Pingvinkvinnan sa...

Jag hade inte sett reklamen innan jag läste om den i din blogg, men när jag sedan tryckte på länken till aftonbladets hemsida så var den naturligtvis där. Jag är nog bara inte så uppmärksam av mig i vanliga fall... Det kanske är lika bra, jag är ganska trött på reklam över huvudtaget.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase