Pages

måndag 29 januari 2007

Uppgiven

Jaha. Lagom till jag nu har fått tillbaka alla mina tre kanaler så går själva tv:n sönder. Efter någon minuts tittande tonar allt in i blått och blir slutligen bara blått. Jippi. Precis vad jag har tid, lust och ork med just nu.

Jag hatar teknik som krånglar och det är alltid minst en eldriven produkt i mitt hem som beter sig olämpligt. Och tv:n använder jag ju till och med mer än datorn nu för tiden – inte till att se på tv-sändningarna men till film och tv-spel.

Tur i oturen är dock att det händer just nu. Ska till Karlshamn i slutet av veckan och får jag bara skjuts ner och hem så kan jag hämta en annan tv från mina föräldrar (som är om möjligt ännu mer prylsamlande än jag och har några extra). Så veckans uppdrag blir att hitta en chaufför alternativt en tv-reparatör. Tur, så jag håller mig sysselsatt med något. Jag som inte har något annat alls att tänka på.

5 kommentarer:

eric sa...

Pratade med Roger på goklubben igår och han är typ elektriker (kan massa saker om el och så) och han berättade att det kan vara avmagnetisering, och då skall man ta en SKITSTOR elektromagnet och stå och dra den medsols över tv-skärmen samtidigt som man backar långsamt och sen i slutet så RYCKER man bort den och då ska det funka.

Men han har ingen skitstor elektromagnet.

Du kanske har?

Jag kan hjälpa isåfall, för det låter skitcoolt!

Anonym sa...

O.O
som en slags andeutdrivning för tvsar, då vill jag oxå va m!

myrkyr sa...

JÖSSES! Om inte annat så låter det hur häftigt som helst! Har dock ingen magnet alls - bara ett kylskåpspoesikit men det tror jag inte hjälper.

Vart hittar man en jättemagnet?!

Här ska utdrivas!

Anonym sa...

Gå inte på det!! Det är livsfarligt! Råkade ut för det, helt oavsiktligt, för sisådär en 15-20 år sen...( oj va gammal jag känner mig plötsligt...) En kompis lekte med en jättemagnet framför tvn, å plötsligt kom en stoor rosa fläck i hörnet, som sen blev blå och spred sig. Efter några dagar försvann färgen lite, då började istället kanterna på bilden vandra inåt, så att bilden efter ett tag såg ut som ett timglas ungefär, med vita fält utanför bilden. Efter nån månad gav mina föräldrar upp och köpte oss en ny, då var det inte mycket bild kvar, och allt som var på den var smaalt och låångt. Men men, det kanske är bättre än totalt blått, vad vet jag. En upplevelse blir det, hursomhelst.

myrkyr sa...

LK - OJ! Ja jo jag har bestämt mig för att låta en expert styra upp ist. Om inte annat på grund av att jag inte har någon elektromagnet eller ens en liten vanlig magnet. Men kanske jag skaffar mig en tokbillig tv på loppis nån gång för att experimentera? Hur som börjar jag förstå att tvapparater är invecklade prylar...

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase