Pages

torsdag 25 januari 2007

Min relation till kor

Som jag nämnt tidigare är jag med och fyller i enkäter på nätet. Oftast är det frågor om produkter – hur ofta jag handlar olika saker eller någon känd produkt som ska byta logga eller komma med någon ny smak eller liknande och vill veta vad jag anser om saken innan de vågar ge sig ut på marknaden.

Idag fick jag en om kor. Jag misstänker Arla starkt som hjärnan bakom enkäten och det ska bli mycket intressant att se hur de tänker använda den information de eventuellt fick ut från den.

Det började med frågor om vad jag trodde om mjölkproduktionen i Sverige idag, om det är lönsamt och hur bra korna mår osv. Helt ”vanliga” frågor enligt min mening och så plötsligt, halvvägs, dyker den här frågan upp:


(alla bilder går att förstora om du klickar på dem)

Jag satt och stirrade helt länge. Kändes dessutom lite obekvämt efter att ha läst Aftonbladets artikel igår om att tidelag uppenbarligen är rätt vanligt. Jag föll hur som efter viss tvekan för Morika, fast egentligen var det kanske mest kossans utsikt? Verkade ju vara rätt ekologisk och frigående hur som.

Efter denna fråga spårade allt bara ur. Frågan efter är följande:

Jag vet inte ens vilka alla dessa kossor är. Och vadå gillar mest? Rent utseendemässigt (med tanke på föregående fråga), humormässigt eller menar de mer vilken av dem jag skulle vilja hänga med en dag om jag fick?

Och så ett sista smakprov ur denna roande enkät:


Är det ingen mer än jag som helst vill kombinera alternativen?

4 kommentarer:

Visbollen sa...

haha kossan Mura är min stora idol efter alla Hattifnattarna :D När det gäller kossan Doris så är väl hon mest känd för att ha dansat bugg med Göran Persson på Bollibompa. Detta får väl anses som onödigt vetande och jag hoppas intresseklubben antecknar :D

myrkyr sa...

Doris har jag koll på (eller eg mest just den dansen). Är nog mest Mura och Wolgers ko jag inte ens kan visualisera. Och jag har heller ingen direkt klar identitet på Klarabella. Är nog eg mest Mamma Mu jag känner och henne gillar jag inte ens speciellt mycket :-/

eric sa...

Nä nu djävlar!

Klarabella tillhör minsann inte Jan Långben! Hon är ju sågott som fastlödad i höften på Klasse Häst!

MAKEN till vilseledande alternativ får man LETA efter.

Jag är så arg att jag KOKAR!


(Sexigast kossa är Maja, det lilla ludret)

myrkyr sa...

E - Jösses vad det är mycket som upprör dig idag (syftar på diverse knytnävsslag i bord fast det var väl iofs igår kom jag på nu). Jaja. Vem Klarabella slätar av vet jag inte hur som. Och Maja tycker jag mest påminner om en häst, men vad vet jag om kor? Uppenbarligen inte så mycket.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase