Pages

söndag 4 februari 2007

Utflyktsdag

Idag har jag för första gången besökt Östregård som är ett tokstort second hand-ställe. Lite väl mycket folk, men i övrigt ett sånt ställe jag kunde ha tillbringat hur lång tid som helst på. Nu vill jag dit varje söndag.

Kom därifrån med en påse som mest innehöll pysselrelaterat material samt ett gäng pocket. Så klart. Ska bli intressant att se om mitt eviga bokinköp kommer mattas något när jag väl börjar jobba på bibliotek? Jag hoppas hur som de inte sätter mig som gallringsansvarig.

Och nu är det dags att ge sig av på snabbvisit i Karlshamn. Utan tv men med väntande tandläkarbesök...

2 kommentarer:

Pingvinkvinnan sa...

Du och dina tandläkarbesök! Jag har med kvar min tandläkare (folktandvården) i min eh "hemstad". Hur som helst. Jag tänkte på dina böcker idag, funderade på om de fortfarande är sorterade efter färg på sina ställen... det är inte mina, de är inte sorterade alls, vilket min bibliotekariestuderande syster anmärkte på när hon var här. :)

myrkyr sa...

P - Alltså saken är den att jag faktiskt inte är där så ofta. Dock fixar jag tid ofta pga jag byter den så många gånger innan jag väl kan gå iom att jag ännu inte orkat fixa tandläkare i Växjö osv.

Och ang boksortering: mina hyllor är för fulla för ngn som helst ordning känns det som. Vissa efter storlek, andra efter färg, några efter ämne, alla pockets för sig och inbundna efter författare enligt principen en hylla = alla från A-D osv. Alltså inte jätteordnat. Fö ska man aldrig lyssna på bibliotekariestuderandes idéer om ordning. :-P

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase