Pages

fredag 6 april 2007

Goda grannar

Utanför mitt hus är en rätt stor gräsplätt som tillhör de som bor i huset. Ibland ligger det folk och solar där och titt som tätt är det folk som drar fram sina grillar. Det senare var fallet nu ikväll.

Grannarna brukar grilla rätt ofta och det är helt okej men om man nu har tillgång till en gigantisk gräsmatta, måste man då ställa sig och grilla i grusgången precis utanför fönstret till torkrummet som enligt direktiv bör vara öppet för att tvätten ska torka snabbare? Och måste man framförallt göra det medan just jag tvättar?! Hade att välja på att låta mina nytvättade kläder få en fräsch odör av grillrök alternativt stänga fönstret och få onda blickar av en annan granne som skulle tvätta efter mig, med tanke på att mina kläder inte skulle hinna bli torra i tid.
Valde det senare och för att slippa de eventuellt onda blickarna har jag nu lägenheten full med fuktig tvätt. Jippi. Och av någon anledning får jag dejavu-känslor.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase