Pages

fredag 4 maj 2007

I väntan på återförening

Jag är i Karlshamn på grund av att jag har blivit medlurad på en återträff med högstadieklassen imorgon. Jag misstänker tyvärr att det inte kommer bli speciellt intressant alls med tanke på hur få som har anmält sig. Tre högstadieskolor, cirka femton klasser och typ 40 deltagare - allt som allt. Och jag känner typ fyra av dem.

Men mina närmsta killkompisar på den tiden, E och M, kommer i alla fall och har jag inte nostalgitrippat förr så tänker jag baske mig göra det imorgon. Kanske blir Näsviken innan, där man alltid satt och smygpimplade på den tiden. Öl alltså. Inte abborre.

Men först uppsatsskrivande och sen campingjobb hela dagen imorgon. Det är nämligen fisketävlingar och campingen ska fyllas med karlar som både pimplar på det ena och det andra sättet.

2 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

När vi skulle ha 5-årsträff efter gymnasiet var det totalt två som anmälde sig från min klass. Jag hade tänkt gå, men ändrade mig... Har aldrig riktigt varit så värst intresserad av vad mina gamla klassisar sysslar med nu. Vet inte riktigt varför dock...

myrkyr sa...

SMA - Äh man är väl mer intresserad av några än andra, så är det ju alltid. Jag gick för några av mina närmsta vänner skulle gå och ville få en helkväll med dem. Och det blev faktiskt inte alls många frågor om sysselsättning, bostadsort och cevilstatus. Är nog lite av en myt. Då är det värre att gå ut på juldagen.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase