Pages

torsdag 3 maj 2007

En sak jag borde ha

Min svaghet för snoozande är välkänt. Kan knappt minnas när jag gick upp direkt utan att snooza ett bra tag sist. Kanske någon gång 2004?

Nu har jag hur som hittat en väckarklocka jag borde äga men som jag samtidigt är rädd för skulle ruinera mig. SnūzNLūz är nämligen en väckarklocka som kopplas direkt till mitt bankkonto och var gång jag snoozar donerar jag pengar till en organisation jag hatar. Plågsamt och troligtvis ganska effektivt på en så snål människa som jag.

Jag kommer inte våga köpa en och skulle jag få en skulle jag troligtvis ändå komma på undanflykter att inte använda den. Idén är hur som genial, i alla fall för de med större bankkonto än jag. Räcker ju med en enda snoozmorgon för att tömma mitt.

2 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

Vad är det som hindrar att du inte kopplar den till din favoritvälgörenhet istället? Då kan du med gott samvete slumra hur länge du vill...

Chefen: - Varför i h-e kommer du inte till jobbet förrän tre minuter innan vi stänger!??
Sandra: - Jag löste cancerns gåta, planterade regnskog och hjälpte några utrotningshotade djur att överleva i frihet.
Chefen: - Okej... Då är det lugnt!

myrkyr sa...

SMA - Låter iofs smart men inte lika effektivt. Dessutom tror jag tyvärr att det inte är en så vanlig inställning hos chefer och framförallt funkar det inte när man skriver uppsats. :(

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase