Pages

torsdag 5 juli 2007

Detta har hänt

Äh, jag är ju hopplös. Jag är fullt medveten om att det är evigheter sedan jag bloggade. Ni har hur som inte missat så mycket.

1. Jag har jobbat vilket har bidragit starkt till drastiska konsekvenser vad gäller min sömn. Det är upp vid typ sex till sju nån gång som gäller. Min gamla gå- och-lägga-sig-tid nästan. Och de eviga mörka molnen gör att det känns som jag går upp mitt i natten.

2. Det har regnat på mig. Och det regnar fortfarande. Något som är ännu värre än att gå upp vid sex för att jobba är att gå upp klockan sex för att cykla till jobbet i regn. Och ännu värre än så har jag det för min sadel har små hål i sig vilket gör mig blöt om innanlåren även de få dagar då det inte regnar. Har insett att galonbyxorna kommer vara obligatoriska sommaren ut.

3. Jag har funderat på att köpa bil. Jag vill ha en som är liten och fin. Och lagom billig samt gå tokbra förevigt. Sånna finns knappt. I väntan på att en sån ska dyka upp övningskör jag lite med Js bil. Jag är smått hysterisk och medtrafikanterna tutar då och då. Jag försöker intala mig att det är vänliga tut men jag är inte helt säker.

4. Jag har äntligen blivit i princip klar med min avslutande uppsats i barn- och ungdomslitteratur. Inte en dag för tidigt men cirka 380 dagar försent. Nu hoppas jag bara att det fortfarande är okej att lämna in den...

5. Kvällarna går till att plöja igenom barnlitteratur. Jag har uppnått mitt maxlån på 50 stadsbiblioteket och knaprar ivrigt på universitetskortet i väntan på mitt tjänstekort. Undrar om det är ynka femtio lån på det också?

6. Punkt fem innebär givetvis att jag har släpat omkring på kopiösa mängder böcker också. I regn - inte att förglömma. Jag är baske mig en riktig kämpe.

Och så det jag INTE har gjort: ätit ordentligt, skrivit på magisteruppsatsen, bloggat, anmält till tusen myndigheter att jag inte är studerande längre, städat, stickat, solat mig.

Nu ska jag ha två inläsningsveckor samt "semester". Semestern kommer dock troligtvis innebära lite campingjobb. Jäjä. Förhoppningsvis kommer jag dock orka blogga lite mer. Vi får se.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Måste man anmäla att man inte studerar längre? Åh grymma värld... det kan de väl ta reda på själva om de är så väldigt intresserade? *mutter*

myrkyr sa...

FK - Nje inte till alla men tänkte mest på att jag har typ studenthusförsäkring och studentpris på banken och så är det ju bostadsbidraget som ryker på försäkringskassan och så är jag ju bara med i facket som student och så har jag säkert någon till att meddela. Tråkigt att göra hur som. Speciellt iom att det kommer innebära att det blir dyrare alltihop. =(

Pingvinkvinnan sa...

Det låter som att du har hamnat i vuxenvärlden. Men när allting har lugnat ner sig så blir det nog mer tid till tv-spel igen. Ha det fint!

myrkyr sa...

P - det låter betryggande. =) Och vuxenvärlden skrämmer mig faktiskt inte så värst. Troligtvis är det som du säger - när jag bara kommit i fas med allt så är jag ju plötsligt LEDIG när jag kommer hem på kvällarna. När man pluggar är man ju som bekant ALDRIG ledig.

Anonym sa...

Kära myrkyr, den glädje som drabbade mig när jag såg att du postat i din blog var, och är fortfarande, stor och mäktig! :D
Jag har i vanlig ordning lidit av myrkyrabstinens, bitit på naglarna och emellanåt mumlat: "Hon har ju så mycket för sig, det är ju det, hon har ju så mycket för sig... OCH JAG VILL VETA VAAAD!!"
:)
Härligt att läsa dig igen.

myrkyr sa...

N - Åh du underbara! Som du smickrar! Är sånt jag behöver för att komma igång lite igen. Och nu vet du lite vad som händer. Vill du veta mer är det ju bara att FRÅGA. =)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase