Pages

måndag 9 juli 2007

Historien om skåpet (en följetong)

För några dagar sedan fick jag en plötslig idé. Tankebanorna gick såhär:

Jag gillar garn - jag har visst köpt mycket garn på sistone - det finns garn precis överallt nu som inte får plats - jag har ingen aning om vad jag har för garn egentligen - jag vill se allt mitt garn, helst hela tiden - jag gillar ju garn - kanske kan jag lägga fram garn i skålar typ som fruktskålar som man inte kan äta men se - kanske efter färg? - garn är snyggt - jag är stökig och ligger garnet framme kommer det bli dammigt tillslut - tänk om...

Och så kom jag på det: jag ska skaffa mig ett vitrinskåp där jag kan ha mitt garn i och se det och lätt ta på det och sortera efter behov!

Så på det magiska datumet 070707 åkte jag till Erikshjälpen för att spana. Hedning som jag är skämtade jag på vägen dit och sa att på ett så magiskt datum skulle jag väl hitta ett skåp, om Gud vill.

Och så hittade jag ett smalt hemmabyggt och nästan helt perfekt och billigt och slog till och märkte sen att det inte hade några ben utan skulle hängas upp på väggen = Äh. Och dörren är större än skåpet vilket gör det knepigt att ställa på något = Äh. Och skruvar man inte fast det vill det bara välta = Äh.

Den där guden har uppenbarligen humor. Det är antagligen tacken för att jag gick ur kyrkan för några år sedan. "Var så god - ett skåp som du bad om, men du ska få ett som mest är till besvär. Grattis."

Så nu letar jag ben till mitt skåp. Jag har letat på: loppisar, byggaffärer, möbelaffärer, vanliga affärer, andra affärer. Ingen har! Skiter det sig som bibliotekarie ska jag öppna en benaffär. Så det så. Frågan är dock vem jag ska köpa in dem ifrån...

Jakten återupptas imorgon.

Fortsättning följer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

..tänk om man ändå kunde förstå vad den exotiske rodrigo försöker förtälja... men det gör man inte.. iallafall inte jag.
Om vi nu går vidare så skulle jag vilja säga att jag blev lite förälskad i din glasskål/garn-idé.

Jag ärvde en mycket stor samling glasskålar av min morfar, vågar dock inte ha någon som helst frukt i dem eftersom de är en smula stötta alla samman.. men nu så tänkte jag.. Ljusslingor... i vackra färger.. nerpetade i skålarna.. oh, så vackert under mörk vintertid!
*förtjusning*

myrkyr sa...

N - Exotiske Rodrigo är bara spam så han blir bortplockad. Hade nog inget viktigt att komma med hur som. Fick dock en riktig kommentar på Kan själv-bloggen på spanska igår som var äkta. Tror den var det iaf. Innehöll inga mystiska länkar iaf.

Och ljusslingeidén låter prima! Se till att det inte blir för varmt och brandfarligt bara. =)

Cel'Dara sa...

Du har inte funderat på HJUL då? Sånna hittar du både i byggaffären, järnhandeln och Ikea. Och det är dessutom väldigt praktiskt med hjul. Ett litet tips bara! :-)

myrkyr sa...

C - Jo jag har funderat på hjul men de är rätt dyra. Helst vill jag hitta en lösning som är i princip helt gratis och ändå toksmidig. ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase