Pages

fredag 27 juli 2007

Finaste presenten

Idag vankades det finbesök. Nygifta kusinen J kom med make T för att göra Växjö och nostalgitrippa med mig. De har bott i Australien i några år och jag och J har väl varit sådär duktiga på att hålla kontakten. Dagen ägnades dock mer åt att skratta åt gamla foton och brev vi skickat till varandra som pubertala småbarn än att prata om vad som hänt sen sist. Kanske på grund av att det faktiskt inte har hänt så mycket...

Vi tänkte först att de skulle komma igår men sista Harry Potter-boken kom emellan. Inte för mig men för T. Själv har jag hittills väntat på den svenska översättningen men han var ivrigare samt är född i England så för honom hade det bara varit dumt att vänta till november. T lade gårdagen och i princip hela natten på att sträckläsa för att sedan vara godhjärtad nog att ge mig boken! Så nu ska det bli intressant att se hur lång tid det tar för mig att staka mig igenom 607 sidor på utrikiska. Ett bra tag antar jag, med tanke på att jobbet börjar igen på måndag. Det gäller nog dock att vara snabb innan de språkbegåvade ungarna på skolan avslöjar mer än jag vill veta... Blir jag klar innan november har jag ju hur som vunnit på det.

2 kommentarer:

Pingvinkvinnan sa...

Jag har inte läst den sjätte Harry Potter-boken ännu men jag funderar på att ta tag i det i kväll. Jag är ledig i morgon så det passar bra. Sedan kan jag med läsa sjuan på engelska - om jag orkar. :)

myrkyr sa...

P - Inte jag heller. Eller jo - nästan. Har ett kapitel kvar i sexan. Ska bli intressant att se om jag har hunnit ta mig igenom den sista innan november med min knagliga utrikiska.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase