Pages

fredag 20 juli 2007

Festivalyra

Jag är på festival. Eller folkfest kanske. I mitt fall nog mest folk. Hur som.

Kvällen i korthet:

- Hälsade på M som flitigt arbetade i baren. Drack ett glas rött och pratade lite hastigt och smått osammanhängande. Detta pga att hon jobbade under tiden och därför avbröts och inte på det där glaset med vin.

- Träffade Jessica med F och gick gata upp och gata ner.

- Under gatpromenaden såg jag mängder av fulla ungdomar och hann tänka tanken att det ju är för bedrövligt men även tanken på hur kul det var. Då.

- Jag har skummat igenom massor av stånd och insett att jag absolut inte vill ha något av allt krimskrams som säljs. När jag var typ tolv ville jag ha ALLT.

- Jag såg tröjor med texten "Skitfull" och liknande roligheter och insåg att de kommer sälja bra för det är sånt vissa anser är kul när de är fulla.

- Jag såg fulla människor bära tröjor där det stod "skitfull" och insåg att jag hade rätt i mitt antagande.

- Ett av mina favorithalsband gick plötsligt sönder och jag letade pärlor på marken i mörkret. Fick med typ alla tror jag. Jessica messade precis och sa att hon hade hittat en i uppviket på sin byxa så för stunden fattas minst en. Hon lovade docj att förvara den på ett säkert ställe.

- Jag tröståt en friterad banan med för mycket glass istället för att köpa riktig mat. Ve mig. men gott var det.

Sammanfattningsvis var bananen bäst och jag känner inte att jag har missat så mycket de senaste åren när jag har jobbat istället för att festivalmingla. Det tär.

Nu ska jag sova. Imorgon vankas det campingjobb och på lördag är det bröllop. Inte mitt dock.

5 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

Missar den där festivalen i år tyvärr... Brukar mest åka dit för de friterade bananerna - och för att titta på skitfulla människor. =)

Cel'Dara sa...

Vem är det som gifter sig då? Nu blev jag nyfiken ju! :-)

myrkyr sa...

SMA - Du missade inget. Iaf inte av det lilla jag såg.

C - Min kusin Jessica.

Cel'Dara sa...

Aha minsann! Misstänkte nästan det.. eller njae... kanske inte ändå. Men det var den enda släktingen jag mindes namnet på, för vem av kompisarna det annars skulle kunna va kom jag ju inte på! :-D

myrkyr sa...

C - Ja uteslutningsmetoden brukar vara smart att ta till. =)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase