Pages

torsdag 24 april 2008

ungdomen nu för tiden

Ibland har jag äran att få åka buss hem samtidigt som de hormonstinna killarna som går på fordonsgymnasiet. Sällan får man höra så många könsord på så pass kort tid som en halvtimme.

Idag stod ett gäng på fem killar och väntade på bussen tillsammans med mig och diskuterade helgens aktiviteter:

Kille 1: Jag ska till Alvesta och det är fan ingen som kan hindra mig!
Kille 2: Vad ska du göra där då?
Kille 1 (allvarligt och en aning irriterat): Vad tror du? Jag ska pulla, jag ska slicka och jag ska dricka coca cola!

Det är när jag hör konversationer som detta som jag känner mig gammal, är glad för att jag jobbar på en F-6-skola och är tacksam över att M tog sitt förnuft till fånga och flyttade ifrån Alvesta.

2 kommentarer:

Mimzan sa...

Ja hujeda mig! Och jag som ska till rinkdansen i detta alvesta... Jag tänker INTE ställa upp på att dricka coca cola och -ehum - allt det där andra!!

Men du kan va lugn bejb! jag tantsympatiserar med dig ;) Jag märker om inte annat på busschaufförerna att de glor j-vligt skeptiskt på mig när jag med så ungdomlig röst som möjligt säger: "ungdom till växjö"... jag brukar konfrontera deras blick med ett "jag är faktiskt inte tant än" och viftar lite snabbt legget... =)

myrkyr sa...

M - Har inte hört av dig sen du skrev detta så jag hoppas du kom levande från festandet i Alvesta...

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase