Pages

tisdag 4 januari 2011

en dagens - eller sju

Dagens:

första bakslag
massor av ny snö när de skrev om töväder igår! Får det alls gå till så? Uppenbarligen var resten av befolkningen lika förvånade som jag, för det var nada skottat och jag fick snö i stövlarna, vilket jag hatar. Nu vill jag bara ha vår och gullvivor. 

dryck
kaffe. I stora koppar muggar. Och lite lite vatten.

missöde
en tappad knapp, vilket jag märkte strax efter att ha svullat i mig tre mättande kåldolmar under glada tillrop. Var det eventuellt för glupskt? Trots ganska stora eftersökningar gick den inte att återfinna. Ligger väl eventuellt i någon snödriva.

dagens mest frekventa utrop
"Jag ÄLSKAR kåldolmar!" samt "Men var ÄR knappen? Knappen, var är du?"

arbetsuppgifter
läsa igenom mängder av bokbloggar, bläddra i gallrade tidningar, röja på skrivbordet, plasta några böcker samt hålla i en liten bloggkurs för en annan bibliotekarie. Arbetsuppgifter av varierande svårighets- och ansträngningsgrad, med andra ord.

köp
Nya numret av Topphälsa. Längtar efter vår, gullvivor och att få ut och springa lite. 

kvällssyssla
spela tv-spel, läsa bok, städa kök och ladda inför morgondagen.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase