Pages

måndag 3 januari 2011

av och på

Så. Då var min blogghjärna visst påslagen igen! Bara medan jag duschade fick jag uppslag till minst tre inlägg. Inga världsomvälvande ämnen eller fantastiska formuleringar, men likväl ett bevis på att min hjärna minns hur man bloggar.

Det kan även vara så att den passar på att vara lite extra kreativ idag, med tanke på att det är min sista semesterdag. Imorgon ska jag ut i verkligheten igen och det är ut i dubbel bemärkelse, med tanke på att jag inte har gått längre än till brevlådan de senaste dagarna. Jag har hört rykten om att det har blivit halt och dessutom håller min kärlek till snö och kyla i sig.

Morgondagens utmaningar blir att överleva uppstigning klockan sex (istället för nio), få med mig busskort och jobbnycklar samt, under bussresans gång, lyckas slå på jobbhjärnan igen. Tur att eleverna inte kommer förrän nästa vecka så jag hinner mjukstarta med de grundläggande rutinerna.

Hm, och vilka var nu mina tre bloggidéer jag kom på? Måste lära mig komma ihåg också, uppenbarligen.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase