Pages

fredag 14 april 2006

En vind av glamour

Som vissa av er kanske har uppmärksammat har jag en ikon här på bloggen som det står Bloggtoppen på. Den visar hur många enskilda besökare jag har haft per vecka och jag kan avslöja att jag har en bit kvar till topplacering som ”Sveriges mest lästa blogg”, vilket jag för övrigt inte direkt har som mål och knappast äger några illusioner om att nå. Jag skriver nämligen om helt fel saker.

Idag tittade jag på de femton ledande varav tio mer eller mindre uteslutande berör kläder och mode. Det var med skräckblandad förtjusning jag tittade på vad dessa tjejer har på sig och att en del av dem lägger ut sin dagliga outfit. Jag funderade direkt på om kanske det är något jag också borde införa? Speciellt med tanke på hur jag går här hemma och dräller omkring mest hela dagarna och inte lägger ner många minuters eftertanke på klädval.

Så här kommer den – dagens outfit samt den obligatoriska informationen om inköpsställe, märke och pris:

Slitna raggsockor med sockiplastgummi under – 30 spänn i en billighetsaffär i Karlshamn.
Svarta mjukisbyxorfick dem när jag prenumererade på någon tidning.
Randigt linneIndiska, barnavdelningen, 20 kronor på rean.
Grå tröjaDiesel (!), fått av en vän för länge sen för hon skulle kasta den. Själv hade hon köpt den på Myrorna i Malmö för 30 kronor.
Brun skarfEn New Age-affär i Jönköping, 50 kr.
Accessoareringa.
Sminkinget.

Är jag inte ren glamour så säg? Hade ju till och med ett märkesplagg på mig och de som känner mig vet att de är lätträknade i min garderob. Försökte dessutom väga upp genom att stå i samma pose som kändisarna och modellerna brukar göra, nu när jag är en av dem.

Från och med nu ska jag nog titulera mig som modeikon.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen för botten-plagget!
Sockiplast är ett plagg som på tok för länge har varit styvmoderligt behandlat.
Själv får jag visserligen smärre rysningar (obehag? / behag?) utav de flashbacks som kommer krypandes när man hör namnet sockiplast.
Mer sockiplast i modet!!!

Mvh
T.C.I. T. R.

Anonym sa...

Hej hej!
Har just läst dagens inlägg och kommer fortsätta så länge jag orkar ikväll. Alltid lika kul att läsa om dina små funderingar o bravader ju! *tihi*

Ps. Ordet sockiplast borde det nästan va spöstraff på att använda. Lågstadiets gympaångest kommer tillbax som ett brev på posten så fort jag hör det. Uuuusch... *ryser*

myrkyr sa...

Alltså - sockiplast är kanske lite fel ord, är mer halkskyddskulor. Lagt upp bild på http://myrkyr.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTM5OTQxMDQmdD0xMTQ0OTY1NjAxJmN1cnJpbWc9MQ så ni ska förstå. *ler* Hur som är de både funktionella och snygga så jag röstar oxå för fler sockisar i modet - kanske jag kan köpa nya utan hål då.

Zandrah - hoppas inte jag skrämde bort dig direkt då med ett så rysningsfullt ord direkt i början... Hade varit trevligt om du stannade. *ler*

eric sa...

Vilken ensemble!
Blir nog nästan mest imponerad av att du kommer ihåg hur mycket allt kostat. Själv har jag inte en susning.

Dagens dräkt för mig är ännus så länge "Ett täcke" med okänd kostnad. Har inte funnit någon anledning att klä mig mer avancerat än så för stunden.

myrkyr sa...

E - Ett täcke är nog så komplicerat. De gånger jag har försökt mig på den klädnaden trampar jag alltid på nederkanten och är nära att tappa det, fast du är iofs betydligt längre än jag så det klär antagligen dig bättre. Och så måste jag hålla uppe med en hand hela tiden vilket minskar min handlingsförmåga med 50%.

Men snyggt är det - lite som toga fast mer nordiskt, med tanke på tjocklek och värme i jämförelse med bara lakan, och går hyffsat lätt att variera med olika påslakan. Så modeikonen (dvs. jag) ger tummen upp!

Fröken K sa...

Din outfit är ju läcker. Själv går jag runt i ett diskmoln och städar. Dina råd om länkbyten fungerade. Jag är så glad.
Får jag länka till dig från min blog? Det är så tomt.

Ingen som länkat till mig. *snyft*

myrkyr sa...

K - bytt är bytt. Lägger genast till dig i min länklista och är bara smickrad om du lägger till mig. *ler*

Och bra att mina hackerknep funkade.

Fröken K sa...

PÅsken ska ju vara till för att träffa familjen och äta massa ägg och godis. Vi får skåla i ett glas rött (om jag ändå hade en vinflaska) och roa oss med att vi iallafall har bredband.

Länkutseendet stör mig inte så mycket. Så länge jag får ha det på svenska så känns det mer mitt. :)

Visbollen sa...

Sockiplast måste vara det mest underskattade plagget på denna planet. Efterlyser en nominering till Nobelpriset i, vad ska man tänka sig i detta fall, medicin till sockiplastens uppfinnare.
Mycket snygg outfit förresten. Är också imponerad av att du kommer ihåg vad allt kostade *berömm*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase