Pages

lördag 15 april 2006

Nyrik

Så här var det:
Jag var inne på tradera härom natten och spanade efter bland annat muminsaker. Och där fanns den – min mugg som jag köpt för fem spänn på second hand*, alltså givetvis inte just den utan en likadan. Det galna var att budet var uppe i 600 kronor!!! Den visade sig vara tidigt 90-tal och fin-fin. Där ser man.

Okej, jag använder min men diskar jag den är den ju som ny. Den är inte det minsta skadad och muggen på tradera hade ingen orginallåda eller så. Same shit.

Så här är det nu:
Jag gick in igen för att kunna länka till denna mugg så att ni själva kunde se men nu är den puts väck. Typiskt. Ännu en likadan mugg finns men skadad för 130. Är ju också pengar men inte lika svindlande summa.

Jag inbillar mig inte att någon vill köpa min mugg för 600 och jag säger som alla säger i Antikrundan ”Jag tänker ändå behålla den.”, även om det är ljug för kommer någon viftandes med en femhundring slår jag till illa kvickt och skickar med Shrek-spelet som bonus. Kan till och med tänka mig viss prutmån. Bifogar bild om någon nu känner sig sugen. Vid eventuell försäljning är den dock diskad om så önskas.




*Några imponerades igår av att jag kom ihåg priset på alla kläder men sån blir man lätt när man vuxit upp med min fader – inget konstigt med det. Och ja, jag är säker på femman för jag häpnade över att den var så billig, en ny kostar 150 på Cervera och den såg helt ny och fin ut. Visste ju inte då att det dessutom var en samlarklenod.

4 kommentarer:

eric sa...

Om du inte känner för att diska den kan du ju alltid försöka kränga den på någon skum fetisch-sida. Är det något jag lärt mig av Internet så är det att det finns en sexuel läggning för ALLT. Tillochmed intorkad kaffesalivmix i en muminmugg.

Gissar på fyrsiffrigt pris om du inkluderar bild där du dricker ur muggen.

myrkyr sa...

Tackar för tipset. Har du rätt är det helt klart värt det. Frågan är om det kanske säljer ännu mer om jag kränger på mig en mumindräkt? *spekulerar*

Något hett tips på site att sälja på?

myrkyr sa...

Hittade den andra muggen nu. Ville bara bifoga länken så ni inte tror jag ljuger. *ler*

http://www.tradera.com/auction/aid_26474021

Stannade på 600 kronor. Häpnar fortfarande.

Visbollen sa...

De där muminbasketskorna vore ju mumma också :)
har försökt lägga in ett trevligt inlägg i din gästbok vilket inte fungerar. Mycket skumt:(

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase