Pages

tisdag 25 april 2006

Hemligheter

Det är något med folks mörka hemligheter som fascinerar mig. Det började med att jag snubblade över bikten och häpnade över mänskligheten och för mitt eget bästa hoppades jag att allt inte var sant. Sen hittade jag Hemligheter som Maja Spasova hade samlat in hos det svenska folket. Det är uppenbarligen en hel del märkligheter folk går och bär på.

Och nu bara för någon vecka sedan hittade jag min nya favoritblogg PostSecret: folk som skickar in hemligheter i form av vackra vykort. Varje söndag kommer nya och de gamla försvinner.

Kreativa människor som biktar sig får helt klart min förlåtelse.

5 kommentarer:

Visbollen sa...

Postsecret var en intressant blågg. Gillar särskilt "lost persons area". Lite coop-forums-kundradiofeeling över detta då lilla Greta som just fyllt tre år har tappat bort sin mamma vid grönsaksdisken :)

Anonym sa...

Letade febrilt på bikten var ngntans man kunde kommentera men icke! Skulle vilja kommentera idioten - JÄVLEN - som uttalade sig om handikappade och all annan skit han/hon sa! Förbannade handikappsnazistarsel!! *upprörd* Hade jag haft en förmåga att blanda ihop trolldrycker så hade personen ifråga illa kvickt hamnat i rullstol och där hade han/hon kunnat sitta - om än för en kort period för att få känna på.. Å jag hade gått förbi utan att ens så mkt som bry mig ett skvatt!! Dessutom kan han/hon inte stava beteende korrekt!! *eeeeviil*

myrkyr sa...

V - är andra veckan jag har varit inne nu och vissa är hemskt vackra, antingen bildmässigt eller textmässigt eller både och. Me like.

M - *kramar lugnande* Du kan inte kommentera - mer än här. Hoppas det gav lite utlopp. Har inte läst det där tror jag, men jag vet, vissa blir man arg över och illa till mods. Dessutom är det ju, oavsett vad det gäller, säkert många mer som tänker så och INTE skriver på bikt-sidan. Sånt är ännu mer skrämmande. Välkommen till den galna världen, bejb.

Anonym sa...

som på bilden här tänker jag.

jag hotar de som ser mina tankar.

nu vill jag hånglar.

/A, i snyggare och bättre version än ngn annan

myrkyr sa...

A - se till så han/hon inte kan läsa dina innersta tankar medan ni hånglar då. Sånt kan sluta illa.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase