Pages

söndag 23 april 2006

Söndag

Idag hittade jag ett nytt blåmärke på mitt högra knä och har obeskrivlig träningsvärk i höft och lår. Uppenbarligen var det ganska vilt dansande på dansgolvet av pappkartonger vi byggde igår. Någon annan förklaring kan jag nämligen inte komma på, och full var jag inte, att jag kan ha gjort helt obscena saker som jag nu helt förträngt.

Hela min lägenhet inklusive jag luktar brandman idag även om jag duschat och försökt samla kläder och överblivna saker från gårdagen på ett ställe. Antar att det är en del av charmen med att grilla. Och ja, det är värt det, för jag hade kul även om mina pinnbröd blev en stor besvikelse. Ska nog lägga ner mer tid på att knåda degen och läsa recept nästa gång.

Nu är det hur som hög tid att återgå till den bittra verkligheten. Har ju en hel del kvar på uppgiften som ska vara inne på tisdag och jag borde vara mycket längre än jag nu är. Attans. Nu när jag precis fick smak på ett liv som var lite lättsammare och roligare, om än inte så ansvarstagande. Tror nämligen inte arbetssituationen för grilluppstyrare är så gynnsam i längden.

3 kommentarer:

Visbollen sa...

Jag ska åka på ett grilluppstyrarekonvent, vill du följa med mig :)?

eric sa...

Det var tamigfasen en fin kväll!

Dementerar härmed allt vad jag kan ha hävt ur mig om dina uppstyrelseförmågor. det här styrde du i sanning upp i uppstyrningshimlen!

myrkyr sa...

V - äh, enl. E kan jag ju redan det mesta. Fast ett konvent är att träffa likasinnade va? Kan ju iofs vara givande...

E - Tackar ödmjukast. Äntligen upprättelse!

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase