Pages

måndag 17 april 2006

Upprepning

Jag är trött på att ständigt skriva att ”jag skulle ha pluggat hela dagen idag men”. Det enda kreativa med mig just nu är mina ständiga ursäkter och till och med de börjar mer och mer likna ihåliga mantran.

Egentligen borde det inte vara så jobbigt och svårt. Antagligen krånglar jag till det för mig själv och suckar högre än vad uppgiften förtjänar. Börjar jag bara så är det ju inga problem, men det är just det där, att bryta cirklarna av meningslöst irrande och styra upp. Och egentligen är jag ju på väg nu – i alla fall lite.


Och så regnade det idag och kanske det var lika bra, annars hade jag rymt från mina måsten och fotat. Nu fick jag nöja mig med en solnedgång genom en fönsterruta medan jag satt vid datorn.

Allt går inte att få men en grillkväll med varma vindar, några skratt och rödvin hade suttit fint, tack.

9 kommentarer:

Johannka sa...

Det är nog många bloggar som fötts ur pluggångest. Du är definitivt inte ensam :)

Visbollen sa...

Håller med föregående talare.
Jag anser härmed att en grillkväll med varma vindar och rödvin definitivt ska "styras upp" *slår klubban i bordet*
Det blev ju ett fint kort i alla fall *berömm*

peu à peu sa...

Nämen, du fotade ju mer än mej igår i alla fall :o)

eric sa...

Ja STYR UPP! NU!!!

myrkyr sa...

Ja men se! Redan minst två till som vill grilla. Kanske tid för en uppstyrning redan till veckoslutet, eller vad säger ni? Men var grillar man i Växjö? Ngn infödd eller åtminstone mer bevandrad än jag som vet?

Anonym sa...

Jag är infödd och jag vet att man i alla fall inte grillar redan till veckoslutet, för då har jag fullt upp *försöker manipulera och skjuta upp*. Men nån gång nästa vecka är ett ypperligt tillfälle och DÅ kan jag avslöja maassor av bra grillplatser...

myrkyr sa...

Men älskade L - när jag väl har satt igång med grillandet kan nästan ingenting stoppa mig, utan då blir det grillat mest hela tiden. Och som vi alla vet tar det en faslig tid att göra upp eld, låta den falna till kol och sen grilla så berätta några platser för mig så är maten klar tills du dyker upp i början av nästa vecka. *ler*

Anonym sa...

jag tycker vi kan göra upp en brasa nästan varsom, bara att slänga ut lite bensin i gräset och tända på sen stoppa in en sluring spetsad på en pinne =)

hmm kanske inte ändå, behöver juh inte tvunget sätta eld på stan trots att den tröttar ut en. i vilket fall e jag oxå m på d var d än blir.

Visbollen sa...

Varför inte grilla på Stortorget eller utanför Utvandrarnas hus :) Fin miljö där.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase