Pages

tisdag 18 april 2006

Utfyllnad

Idag är jag otroligt tråkig och pluggar mest och har därför upplevt föga som är värt att dela med mig av. Publicerar därför en sån där nödlösning - en halvtråkig lista som alla förr eller senare faller för att fylla i. Lite som ett substitut för barndomens kompisböcker.

Håll till godo. Kommer med mer kraft och nya infallsvinklar imorgon istället - hoppas jag.

1. Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? ”...med att finna och bedöma vad som är relevant information liksom att välja ut vad...” ur Limbergs Att söka information för att lära. Ingen rolig litteratur i min närhet för tillfället med andra ord och inte ens en fullständig mening.
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Prismas engelska ordbok samt en vägg med fingerspetsarna.
3. Vad var det senaste du såg på TV? Har haft en TV-fri dag idag. Såg dock några minuter av ett program, där några ungar berättade om hur mycket de älskade Harry Potter och varför, medan jag åt. Stängde dock av innan det var slut.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är? Halv tio (var 21:40)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Lite avlägset ljud från någon enstaka förbipasserande bil.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du? Luftade mig på balkongen och pratade med the Slyna i telefon. Insåg dock att det var kalt och gick in igen.
7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen? Word-dokumentet jag håller på att skriva om informationskompetens samt Limbergs bok.
8. Vad har du på dig? *skrattar* Dags för dagens outfit nu igen? Okej: Sockiplastsockorna, röda pyjamasbyxor, grön tunika, två gråa koftor, lila skarf.
9. Drömde du någonting inatt? *funderar* Var länge sedan jag sov känner jag. Drömde inget som uppenbarligen var värt att minnas hur som.
10. När skrattade du senast? Åt någon galenskap Visbollen kläckte ur sig på msn.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Oj. Massor. Anslagstavla med skräp på (borde rensas), hemmagjort pyssel och drömfångare, en draksköld, ljushållare, tavlor, vykort, en gammal spegel, ett utsmyckat fårkranium från Neapel samt bokhyllor (om det nu räknas som väggarna).
12. Har du sett något konstigt på sistone? Jag är ute en hel del på nätet. Det innebär att jag ser konstigheter hela tiden.
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Ser det inte som någon utmaning utan som ett ypperligt tidsfördriv och utfyllnad till min blogg då jag är helt nollställd på intresanta uppslag och likväl har gett mig fan på att publicera minst en sak om dagen. Hade kunnat vara mer kreativa frågor dock.
14. Vilken var den senaste film du såg? Se till vänster, där går en svensk på tv igår. Tyckte om och blev dessutom lite berörd och melankolisk.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Säkert massor av märkliga saker. Och jag skulle nog impulsresa mer.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Oj. Finns det sånt? Folk är en märklig term… Är det något som ingen alls vet finns det nog en orsak till det och gör sig nog inte så bra i min blogg hur som.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Bara en? *suckar* Sånt här bli så klyschigt hur man än gör. Passar.
18. Tycker du om att dansa? Ja. Fast galendans i ensamheten är nog den mest frigörande. Vill dock lära mig dansa på riktigt och ta snygga steg.
19. George Bush? Que? Ingen fullständig fråga. Antar dock att min åsikt om honom ifrågasätts. Jag är för världsfrånvänd för tillfället för att objektivt kunna svara på frågan men han verkar inte vara världens mest populära kille just nu och det har säkert många bra förklaringar.
20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta? Tycker om namn på M och har länge mumlat om Minna men jag tror inte jag ska ha varken barn eller djur. Jag är nog mer en sån som ska ta hand om andras när de behöver pausa.
21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta? Näve för det heter ingen annan vad jag vet. Äh. Har egentligen svårt för folk som redan har bestämt sånt.
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Säkert. Fast kanske inte var som och när som och hur länge som helst. Men jag är galet flexibel vissa dagar.
23. Vad vill du att Gud/Gudinnan ska säga när du kommer till pärleporten? Tråkfråga. Förväntar mig varken pärleport, gud eller gudinna. Antagligen säger han/hon: ”Sorry, du är inte med i Svenska Kyrkan så du kommer inte in. Var god fyll i en blankett för vidare transportering.” Finns det en himmel slipper man nog inte undan tråkbyråkrati ens där.

6 kommentarer:

eric sa...

Ha! Det här fyllde jag i på den gamla goda tiden när det bara fanns på engelska! (6:e december 2005)

Mina svar går att läsa ¨på http://www.sheezyart.com/journal/146056/ dock byts å, ä och ö ut mot underliga tecken då och då så jag tar inget ansvar.

Tala om att vara före sin tid... eller är det du som är efter?

myrkyr sa...

Jag var hur som först med det där andra som du härmade mig med - saker man gjort. Den listan bör jag nog fö uppgradera snart...

Fyrkanterna gjorde mig trött men jag läste hela första som var HELT på engelska.

eric sa...

Kul att se hur frågorna översatts och utvecklats icke desto mindre. Som att "Gudinnan" lagts till i den sista.

Visbollen sa...

Kul att man kan få dig att skratta åt mina galenskaper :) Så galna är de väl inte ;) bara lite, pyttelite.
*tar närmasta bok och slår upp sida 121 där det står följande på rad 3: "That Henry had preserved so long in the siege; argues for its significance in his plans."* ur The Medieval archer. Bra bok förresten.

Anonym sa...

Hej, jag tar helt oblygt och "lånar" det här testet till min blogg. Det händer inte så mycket på bloggen för tillfället, så jag behöver desperat något att lägga ut där;)

myrkyr sa...

Teddan - Skönt att höra att det är mer än jag som har brist på roligheter att skriva, men vi vet väl båda två vad det är som tynger oss. :-( Låna på friskt! Är ju knappast jag som kommit på frågorna. ;-) Till helgen styrs det upp grillning hoppas jag. Kom du oxå! :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase