Pages

fredag 23 mars 2007

Mina märkligheter

Då var det dags att åta mig Rosmys utmaning. I några dagar har jag nu grubblat över mina märkligheter och det var oroväckande svårt. Antagligen lever jag i självförnekelse för jag tror alls inte att de saker jag kommit på att lista egentligen är de märkligaste.

Drog mig dessutom till minnes att jag för något år sedan listat mina ovanor så jag har försökt att undvika att upprepa dem utan jag har försökt hitta nya. Så – håll till godo:

1. Jag har sniglar som husdjur.

2. Jag är inte mycket för husdjur i övrigt. Kattungar kan iochförsig vara söta men direkt börjar jag tänka på nerkissade golv, sönderriven inredning och att man aldrig kan resa bort.

3. Jag är en sån som lyckas döda de mest tåliga växterna, antingen av övervattning eller uttorkning. Men jag älskar blommor och köper ständigt nya krukväxter även om åtta av tio dör oroväckande fort. Varför lär jag mig inte och skaffar annan hobby?

4. I mina soffor måste man ha filt om man ska äta eller dricka. De flesta av mina kompisar har gillat läget även om de påpekar med jämna mellanrum att det är märkligt att man måste vara invirad i filt.

5. Jag är otroligt stökig och min lägenhet är oftare totalt kaos än ordning. Likväl är jag helt fanatisk vad gäller sortering och har excel-filer för samtliga av mina över tusen boktitlar (inklusive isbn, inköpspris, år den lästes och kolumn för eventuellt utlån), filmer, skivor och diverse annat.

6. Jag kan spå i tarot och under en period av mitt liv kunde jag titulera mig överprästinna i en magiloge.

Precis som Rosmy gillar jag inte att tvinga folk till sånna här saker men vilka känner sig manade att göra en egen lista av: Eric & Cel'Dara & Visbollen (så ni kommer igång med bloggandet igen), Pingvinkvinnan och Teddan? Eller någon annan? Eller ingen alls? Jag har gjort mitt hur som och det är aldrig fel med lite självanalys.

3 kommentarer:

myrkyr sa...

*fnissar* Och jag hoppas det leder till nystart för jag har allt saknat ditt bloggande. Så det så.

Teddan sa...

Ska försöka ta mig an den här utmaningen, men jag garanterar inga resultat. Känns som om mina underligheter är för underliga för att publicera!;)

myrkyr sa...

T - Åh, nu gör du ju mig bara ännu mer nyfiken! ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase