Pages

måndag 2 juni 2008

veckans sökord


Genom Statcounter får jag dagligen tillgång till de sökord folk använder sig av för att råka ramla in på min blogg. Jag misstänker att de flesta blir besvikna – speciellt den som söker på fittslick och kommer till detta inlägg.

Denna veckan gillar jag följande sökord:

Tyska registreringsskyltar lista – fatta vad lång en sådan lista måste vara?! Lite som en telefonkatalog. Fantiserar om att vederbörande dessutom letar efter ett specifikt registreringsnummer och misstänker att det kommer att ta år och dar genom detta sätt att söka.

Finska män – Jag vet ingenting om finska män. Den knapphändiga information jag har att ge är detta.

Bibliotekariehumor – finns det en sådan? Är det SAB-systemsvitsar eller?

Och den klara vinnaren: hur skickar man en tvapparat till karlshamn – från var? Asarum? Haparanda? Jag föreslår hur som postpaket, bussgods eller bil. Lyckliga den i Karlshamn som kommer att få en utsocknes tv-apparat. Undrar om den är stor och vem det är som försöker bli av med sin till just en Karlshamnsbo? Det lär jag hur som aldrig få veta.

3 kommentarer:

Eric Haraldsson sa...

Om man googlar "hur skickar man en tvapparat till karlshamn" (även utan citationstecken) så är du nu den allra första träffen!

Tycker mest det känns skönt att du hittat din nisch på nätet. Kanske skulle rikta in mig på Sölvesborgsområdet själv?

Johannka sa...

http://casparia.blogspot.com/2006/12/bibliotekariehumor-nr-den-r-som-smst.html

Nu har jag hittat din blogg igen, jag fick för mig att du hade slutat blogga!

Hej igen/Johanna

myrkyr sa...

Eric - Jag GER dig Sölvesborg med omnejd. Blekinge är stort nog för oss båda - speciellt nu när vi båda tänker husera i Växjö framöver.

Johanna - Jo jag är tillbaka om än betydligt mer sporadiskt. Och jag hade alltså rätt ang bibliotekshumorn. ;)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase