Pages

tisdag 22 maj 2007

Fritagning

Idag släppte jag ut mina sniglar i frihet. Våren är här, kylan borta och massor av mumsiga blad finns att tillgå. De har större möjlighet att överleva i skogen än hos mig.

Så jag och Eric tog snigelhemmet samt en lingonburk med vatten och gav oss ut på äventyr i skogen. Tillslut hittade vi en plats där jag trodde de skulle trivas helt bra. Enligt Eric fanns det nog en del bra platser lite tidigare, men jag ville vara säker. Lagom med mat och lagom långt bort från hus. Lite sorgligt var det, men jag har funderat ett tag på det så jag var säker och bestämd.

Nu bor Ragnar och Agda bland blåbärsriset och det ekar helt tyst här hemma. Om någon är intresserad av hela historien så finns första mötet, flytten, svackan samt försök till förökning dokumenterat.

Och kanske, kanske att jag måste gå och hälsa på imorgon.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase