Pages

lördag 4 mars 2006

Flytt

Idag har jag möblerat om, om än i liten skala. Igår anlände mina föräldrar med ännu en bokhylla som snabbt fylldes idag efter att de åkt. Omstruktureringen i bokhyllorna gav mersmak och jag släpade därför in min läsfåtölj (som jag nog har suttit och läst i åtminstone en gång…) i sovrummet och lät den byta plats med min cd-hylla. Det tog ett tag att asa in alla cd-skivorna och hyllan i vardagsrummet men jag insåg att det kommer mer till sin rätt där. Lyssnar jag på musik gör jag ju det på datorn i vardagsrummet. Stereon i sovrummet borde jag egentligen göra mig av med – den används bara som vakna-upp-radio en halvtimme var morgon och det kan jag likväl använda klockradion till. Anar dock att en bättre begagnad stereo saknar värde idag och jag gillar inte att slänga saker så den får nog bli kvar.

Inte mycket till ommöblering som sagt men det har tagit lite tid och gett mig lite energi så det var det värt. Kanske bara början på en kedjereaktion?

2 kommentarer:

Johannka sa...

Det låter kul! Själv har jag köpt ett gammalt billigt skrivbord i dag som jag ska dra hem (m h a en vän, tack) på måndag. Det längtar jag till extra mycket nu när jag läste om din ommöblering.

Ha det bra!

myrkyr sa...

Lite ommöblering kan behövas ibland. Fastnar så lätt i ett tänk - är bra på att hänga upp nya saker på väggarna osv men inte släpa omkring möbler, så detta behövdes. *ler* Hoppas det går bra med skrivbordsfraktandet och att du hittar en fin plats åt det hemma.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase