Pages

tisdag 21 mars 2006

Morrhårsfilosoferande

Dagens till-och-från-tema har varit morrhår. Började fundera lite över det redan igår när jag skulle sova, vilka djur som egentligen har morrhår och varför. Har diskuterat frågan med tre personer idag samt googlat och har väl fortfarande inget klart svar även om jag är närmare ett tillfredställande svar nu än jag var när jag låg och vred mig i sängen igår och inte kunde somna.

Har förstått att det är att känna med (vilket jag redan tidigare visste) och att den gemensamma nämnaren för djuren är att de nästan alla är nattdjur samt äter kött. Kaninen faller dock på båda antaganden och jag vet inte hur mörkt sälarna, valrossarna och sjölejonen har det i havet och om man kan känna med dem även under vatten för det verkar vara för att känna luftdrag (dvs eventuellt om offret fortfarande andas?!).

Hade vi människor haft nytta av att ha några snitsiga morrhår?

Lasse sa att detta alls inte är viktiga frågor. Han har säkert rätt. Fram tills nyss har jag ju klarat mig bra utan att behöva grubbla over morrhårsexistensen, men nu var det lite försent att backa som det ju så ofta är.

Någon som har information att bjuda på eller åtminstone någon smårimlig teori?

3 kommentarer:

Anonym sa...

d hade juh vatt skitcoolt om människan hade haft mårrhår!! bara ett utspel från min sida har nog ingen vidare information att delge i ämnet

Anonym sa...

ännu coolare m morrhår kanske...

myrkyr sa...

Nä jag tycker det vore roligare med mårrhår som i Mårran i Mumin. För hon är galet skrämmande.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase