Pages

måndag 27 mars 2006

Ny början

Idag skulle vara första dagen på mitt nya liv. Som bekant börjar ju alla nya liv på en måndag. Jag hade inte gjort upp några direkta strategier för detta nya livs innehåll men jag bar på en illusion om ett gladare liv med nyttig mat och motion samt en stor portion lycka.

Och vad händer? Det var länge sedan jag var så här butter. Jag gick till skolan i snöblandat regn muttrandes över lång skoldag och blöta byxben, hade ont i magen hela dagen vilket kompletterades med ryggont framåt kvällen och var till på köpet nära att sätta eld på vardagsrummet när jag kom hem. Jag kan börja tjura över mindre motgångar. Detta nya liv var alls inte bättre än det förra.

Får se om jag testar att börja om nästa måndag istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy fan för såna nya liv! Jag har genomfört nedanstående lista, o jag blev LITE gladare. Kanske kan du välja nån o pröva om det hjälper? =)

Dammsug o skura golvet
Köp en väska
Leta fram en gammal plånbok o låtsas att den är ny
Boka en tvättid
Utforska nya världar, såsom internetbanken
Bläddra i böcker
Köp en nougatplatta på Askelyckan
Vila en stund
Längta efter ledighet
Längta efter nåt, inte fan vet jag
Kolla om det bor en ande i ditt hem o upptäck att det inte gör det

Ja, som du förstår så finns det mkt man kan göra, om än triviala saker, som kan få en lite happier... för stunden iaf.. jaja...

myrkyr sa...

Tack för tipsen vännen! Några av dem lät riktigt trevliga. Idag har jag shoppat för att finna lyckan. Det fungerade uppenabrligen det oxå, även om det gjorde mig trött.

Anonym sa...

Om du börjar med att diska (ha på superbra musik samtidigt) så kommer du att få plats att laga all den goda och nyttiga maten... eller spela detektivspelet...hmm... :)

myrkyr sa...

R - låter som en bra plan. Diska är tråkigt. Mitt knep brukar vara att bjuda hit någon att prata med under tiden jag diskar. Är det som fungerar bäst.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase