Pages

fredag 7 april 2006

Censur

Idag har jag funderat över vart era gränser går, kära läsare. På vår vackra vårpromenad stötte nämligen jag och the Slyna på påskharen. Oturligt nog var den dock stendöd och givetvis tog jag foto på den och tänkte visa här och dra paralleller till gårdagens påsktema samt Cornelis visa Jultomten är faktiskt död. I lagom vitsiga ordalag skulle jag sedan dra slutsatsen att våra traditioner är på väg att dö ut och att de enda som kommer gå orörda ur det här är Halloweengastarna, som ju redan är döda eller möjligtvis odöda och dessutom är importerade från USA och egentligen inte har med vår tradition att göra.

Men så ångrade jag mig och fegade ur och insåg att alla inte skrattar lika rått åt det här som jag och the Slyna – som för övrigt säkert är lite lätt skadade och makabra i vår humor. Några av er hade säkert bara tyckt att allt var osmakligt och inte sett det, på sätt och vis vackra, med döden.

Så jag låter bli och lämnar allt till er egen fantasi istället. Enjoy.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase